برگزیده ها
تعداد نمایندگان مازندران در انتخابات آینده مجلس افزایش می یابد؟

اختصاصی مازندمجلس: صبح امروز با اعلام عضو هیات رئیسه کمیسیون امورداخلی کشور، مشخص شد که موضوع افزایش تعداد نمایندگان مجلس از تعداد ۲۹۰ نماینده فعلی به ۳۳۰ نماینده، در کمیسیون به تصویب رسیده و به هیات رئیسه مجلس ارائه شده است.

اختصاصی مازندمجلس: اصغر سلیمی، عضو هیات رئیسه کمیسیون امورداخلی کشور، بیان کرد: اکنون طرح افزایش تعداد نمایندگان چاپ شده و در اختیار نمایندگان قرار گرفته است تا پس از مطالعه، پیشنهادات خود را ارائه کنند.

وی افزود: از روز چاپ این طرح نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود را به هیات رئیسه ارائه کنند و بعد از آن در نوبت قرار می‌گیرد و در صحن مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

تعداد نمایندگان ۲۰ استان کشور در مجلس افزایش یافته است

سلیمی با بیان اینکه اکثر استان‌های کشور افزایش کرسی نماینده در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی خواهند داشت، ادامه داد: تعداد نمایندگان ۲۰ استان کشور افزایش خواهند داشت.

جمعیت و جغرافیا در افزایش تعداد نمایندگان مجلس لحاظ شده است

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست‌های کلی انتخابات بر عدالت انتخاباتی تاکید داشته است، بیان کرد: ملاک برای افزایش تعداد نمایندگان صرفا جمعیت یا وسعت جغرافیایی حوزه‌های انتخابیه نبوده است، بلکه هر دو موضوع ملاک قرار گرفته تا عدالت انتخاباتی محقق شود.



افزایش تعداد نماینده در حوزه های انتخابیه استان مازندران

با توجه به شاخص های اعلام شده از سوی نمایندگان مجلس برای افزایش تعداد نمایندگان، پیش بینی می شود تعداد از حوزه های انتخابیه استان مازندران نیز شامل این موضوع شوند. حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه، در کنار حوزه انتخابیه آمل می توانند از جدی ترین گزینه های افزایش تعداد نمایندگان برای انتخابات مجلس یازدهم باشند

فواید و معایب افزایش تعداد نمایندگان چیست؟

نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی درخصوص افزایش تعداد نمایندگان مجلس، اظهار داشت: افزایش تعداد نمایندگان فواید و معایبی دارد؛ولی مهم آن است که با همین تعدادی از نمایندگان که در مجلس هستند،بتوانیم به اهداف مجلس دست پیدا کنیم،در غیر اینصورت افزایش تعداد نمایندگان نیز نمی‌تواند اثرگذاری بسیار مثبتی داشته باشد.

وی افزود: افزایش تعداد نمایندگان به جهت بیشترشدن افراد متخصص در مجلس اقدام خوبی است،زیرا در این صورت می‌توان از نظرات دیگران نیز استفاده کرد. به دلیل گرفتاری‌هایی که نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه دارند،نمی‌توان از تمام ظرفیت وکلای مردم در خانه ملت استفاده کرد.

رضازاده ادامه داد: نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه باید برای رفع مشکلات مشکلات مردم تلاش کرده وبه حل مسائل مردم منطقه بپردازند.

مجلس افزایش تعداد نمایندگان مجلس یازدهم آمل بهشهر مازندران