برگزیده ها
 انگیزه‌ای برای واردات میوه وجود ندارد

مازندمجلس: نماینده مردم رامسر گفت: در فضای موجود کشور صادرات کنندگان میوه می‌توانند محصولات را صادر کنند و اما انگیزه‌ای برای واردات ندارند.

مازندمجلس: عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، در خصوص افزایش قیمت میوه در بازار، اظهار داشت: در شرایط کنونی اقتصاد کشور و کاهش ارزش پول ملی واردات محصولات کشاورزی و باغی صرفه اقتصادی ندارد اما از سوی دیگر تولید صادرات محصولات زراعی و باغی محور رونق پیدا کرده است.

امکان صادرات میوه وجود دارد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در فضای موجود کشور صادرات کنندگان میوه به راحتی می‌توانند محصولات را صادر کنند اما انگیزه‌ای برای واردات ندارند، گفت: شرایط به وجود آمده در زمینه صادرات و واردات محصولات باغی و میوه باعث شده تا شاهد افزایش قیمت در بازار باشیم.

سهم کمی از درآمد حاصل از فروش میوه به باغداران می‌رسد

نماینده مردم رامسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واسطه‌ها در بازار میوه فعال هستند و سهم کمی از درآمد حاصل از فروش میوه به دست تولیدکنندگان و کشاورزان می‌رسد، ادامه داد: در زمینه کنترل قیمت محصولاتی مانند گوجه فرنگی به غیر از گوجه فرنگی گلخانه‌ای ممنوعیت صادرات موجب کاهش قیمت در بازار شد.

تنظیم بازار کالاهای اساسی از طریق ممنوعیت صادرات

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص اثر گذاری ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی و باغی در زمینه کنترل قیمت‌ها در بازار، اظهار داشت: کنترل قیمت و تنظیم بازار توسط دولت در زمینه کالاهای اساسی و مهم مانند سیب زمینی و گوجه از طریق ممنوعیت صادرات امکان پذیر است اما در شرایطی که مزیت باغبانی در کشور بالا و موجود است باید امکان صادرات محصولات فراهم باشد.

صادرات یک میلیون تنی سیب زمینی از کشور

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: در یک مقطع زمانی حدود  800 هزار تا 1 میلیون تن سیب زمینی از کشور صادر شد.


صادرات واردات دولت میوه مازندران مجلس