برگزیده ها
 اگر رییس‌جمهور را بزنیم نظام را زده‌ایم

مازندمجلس:قاسم احمدی لاشکی با تاکید بر این‌که مهم‌ترین ابزار برای برون‌رفت از شرایط کنونی وحدت است، گفت: ما همه در یک کشتی هستیم. اگر رییس جمهور را بزنیم نظام را زده‌ایم اگرچه انتقاد منصفانه و اصلاح امور امر مهمی است.

مازندمجلس: این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تبیین راهکارهای برون‌رفت از شرایط کنونی تحریم‌ها، گفت: دشمن این دشمنی خود را از آغاز انقلاب تا به امروز با ما دارد. ۴۰ سال است که ما تحت تحریم و تهدید قرار گرفتیم، اما هر چه زمان گذشت این خصومت‌ها رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفت. اکنون با وجود اتفاقاتی که رخ داد نقض عهدی که توسط آمریکا در برجام انجام شد و بازگشت به تحریم‌ها باید توجه کنیم که اثرات اقتصادی را شاهد خواهیم بود، اما ما باید برای مقابله با این شرایط چه کنیم؟

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تبیین کرد: برای کم شدن اثر این تحریم‌ها نیاز به تدابیر مدون و دقیقی داریم. اولین موضوع این است که خود ملت پای کار باشند. باید به گونه‌ای باشد که همراهی مردم برای حفظ نظام بیشتر حفظ شود. حاکمان و دولتمردان به معنای عام هم دولت، هم قوه مقننه و قضاییه باید راهکارهای اساسی را برای برون رفت از این شرایط داشته باشند و براساس برنامه‌های مدون و صحیح اقتصادی حرکت کنند. باید فرهنگ‌سازی‌های لازم انجام شود. نقش صداوسیما و رسانه در این خصوص تاثیر دارد.

احمدی لاشکی تاکید کرد: مهم‌ترین ملاک در این شرایط بحث وحدت است. اگر می‌گوییم دولت منظور فقط رییس جمهور و وزرا نیست. اگر امروز دولت را بزنیم نظام را زده‌ایم. انتقاد به صورت منصفانه جای خود را دارد. اصلاح ایرادی ندارد ولی اگر قرار است برای این‌که فضا را به گونه‌ای ترویج دهیم که رییس جمهور را بزنیم، باید توجه کنیم که شخص رییس جمهور را نزده‌ایم، بلکه ما درون یک کشتی قرار داریم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ابزار مهم برای برون‌رفت از این معضل بزرگ وحدت است. وحدت بین مسئولین و مسئولین وحدت بین مسئولین و مردم و در آخر وحدت بین مردم با مردم باید مورد توجه باشد. ایجاد فضای جناحی و سیاسی امر مطلوبی نیست. به پشتوانه نظام به پشتوانه فرمایش امام خمینی (ره) که وحدت کلمه را به عنوان مهم‌ترین واژه مورد تاکید قرار می‌دادند و به پشتوانه رهنمودهای مقام معظم رهبری که تاکید دارند ملت کنار هم قرار گیرند و با تدبیر مسئولان و ایستادگی ما مانند گذشته از این موضوع گذر می‌کنیم و ایستادگی را نشان خواهیم داد.

اگر رییس‌جمهور را بزنیم نظام را زده‌ایم