برگزیده ها
یوسفیان ملا: مشکلات گسترده کارخانه سیمان نکا باعث نارضایتی مردم شده است

مازندمجلس: نماینده مردم آمل گفت: ما نمی‌توانیم به بهانه ایجاد شغل سلامتی و جان مردم را زیر پا بگذاریم

مازندمجلس: یوسفیان ملا در رابطه با ورود شیرآبه‌های زباله به رود هراز و فاجعه زیست محیطی شدیدی که پس از آبگیری سد هراز رخ خواهد داد گفت: این سد دوسال بعد آبگیری خواهد شد ضمن اینکه فاصله پسماندها بسیار زیاد بوده، این موضوع توسط کارشناسان بررسی و مطالعه شده است که هیچ شیرابیه ای وارد رودخانه هراز نمی‌شود.

شیرابه‌های پسماند برای سد هراز خطرناک نیست 

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت:اگر آب سد بعد از آب گیری به ارتفاع 200 الی 300 متر برسد آن زمان ممکن است با شیرابه‌های پسماند تماس داشته باشد. برای این مسئله هم برنامه ریزی های لازم انجام شده و زباله‌ها در مکان ۴۱۰ هکتاری به نام پاساکش منتقل خواهد شد. تمامی قرار دادها با پیمانکار این طرح موجود است، قبل از آبگیری پسماندهای باقی مانده نیز تمیز می‌شوند تا وارد رودخانه هراز نشوند.

پاساکش  مکانی 410 هکتاری برای انتقال پسماند آمل
این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد:  حدود ۵۰ سال پیش در این مکان زباله ریخته می‌شد که جای بسیار خوبی برای دفن زباله‌ها بوده ، اما در حال حاضر که سد ساخته شده است، به مکان تعیین شده انتقال خواهد یافت، اکنون تعداد زیادی از کارگران مشغول انتقال این زباله ها به محل جدید هستند.  

نابودی جنگل های هیرکانی اطراف شرکت سیمان نکا

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی رابطه با نابودی جنگل های هیرکانی اطراف شرکت سیمان نکا گفت: کارخانه‌ی سیمان نکاه یکی از صنایع مورد نیاز استان مازندران است که اشتغال گسترده ای نیز برای مردم این استان ایجاد کرده است، اما متاسفانه مشکلاتی را نیز به وجود آورده که باعث نارضایتی مردم منطقه شده است.

یوسفیان ملا اظهار کرد: یکی از این مشکلات گرد و غبار سیمان در حوالی کارخانه که بعد از شکایت‌های فراوان اعلام کردن فیلتر گزاری شده است. این کار خانه از همه ابعاد دچار مشکل است چرا که از ابتدای بهره برداری روی اصول کار نکرده است.تعطیلی آن نیز مشکلات و خسارت غیرقابل جبران به امور عمرانی استان و حتی خارج استان وارد کرده است.متاسفانه با بهره برداری های گسترده از بستر کوه و جنگل کماکان مشکلاتی را برای این  مردم به وجود آورده است.

حل مشکلات نیازمند عزم جدی دولت
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که از تعطلیلی کارخانه صحبت می‌شود می‌گویند تعداد زیادی از آنجا نان می‌خوردند، درست است اما روزی و اشتغال به چه قیمتی؟ ما نمی‌توانیم به بهانه ایجاد شغل سلامتی و جان مردم را زیر پا بگذاریم . این مشکلات هنوز وجود دارد و حل آن نیازمند عزم جدی دولت است.

یوسفیان ملا مجلس پسماند محیط زیست نکا کارخانه سیمان مازندران دولت