برگزیده ها
توانایی کنترل آلودگی‌ها در سازمان محیط زیست وجود ندارد

مازندمجلس: نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه گفت: ناتوانی و سوءمدیریت، نباید به گردن تحریم‌ها انداخته شود.

مازندمجلس: عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: متاسفانه در کشور توانایی کنترل آلودگی‌ها در سازمان محیط زیست وجود ندارد به همین دلیل کمبود‌ منابع آب و آلودگی‌‌های هوا به گردن تحریم‌ها انداخته می‌شود.

علی محمد شاعری در رابطه با تاثیر تحریم‌های زیست محیطی بر افزایش مشکلات محیط زیست کشور گفت: ناتوانی و سوءمدیریت، نباید به گردن تحریم‌ها انداخته شود، علت آلودگی هوای شهر‌های بزرگ مانند تهران و سایر نقاط کشور منابع ثابت یا متحرک دارد، سرمایه گزاریهایی که در کشور ما انجام شده غالباً وابسته به نفت و فرآورده های نفتی است و عمده علت آلودگی هوا نیز استفاده از سوخت‌های فسیلی، بنزین، گاز و نفت است.

عدم حمایت دولت از تولید انرژی‌های نو

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: در گذشته نیز به علت وجود نفت ارزان، سرمایه گزاری‌های اندکی در انرژی‌های نو و فناوری‌های نوین صورت گرفته است. به همین دلیل تولید انرژی نو در مقایسه انرژی‌های فسیلی بسیار کم است. از طرفی دولت نیز هیچ  گونه حمایت اساسی در این زمینه انجام نداده است.

نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد:  بدون شک آلودگی هوا در کشور با مدیریت صحیح و برنامه ریزی در خصوص استفاده از سوخت‌های تجدیدپذیر در خودروها، جلوگیری از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی ،تامین قطعاتکنترل آلایندگی توسط خودروساز‌ها، برخورد قاطع با متخلفین محیط زیستی، استفاده از حمل‌نقل عمومی و گسترش پیست‌های دوچرخه سواری،کاملا قابل کنترل است.

توانایی کنترل آلودگی‌ها در سازمان محیط زیست وجود ندارد

وی ادامه داد: متاسفانه توانایی کنترل آلودگی‌ها در سازمان محیط زیست وجود ندارد به همین دلیل کمبود‌ منابع آب و آلودگی‌‌های هوا به گردن تحریم‌ها انداخته می‌شود. تحریم‌ها در بسیاری از موارد به مردم فشار می‌آورد، اما مشکل اصلی کشور وجود تحریم‌ها نیست، کشور‌های ژاپن و آلمان بعد از جنگ جهانی دوم نابود و تحریم شدند، پس چگونه امروزه کاملا حیا شده و جزو ابر قدرت‌های اقتصادی دنیا به شما می‌آیند؟ ضعف اصلی در کشور ناتوانی دستگاه‌های اجرایی است، اگر دستگاه‌های اجرایی در اختیار افراد هوشمند، متخصص و با اراده، با انگیزه ، خلاق و نو آور قرار بگیرد، ما نه تنها می‌توانیم از تحریم‌ها نجات پیدا کنیم بلکه این تحریم‌ها را به فرصت تبدیل خواهیم کرد.

مازندران محیط زیست تحریم شاعری