برگزیده ها
رفتار این روزهای برخی اصلاح‌طلبان با روحانی ناجوانمردانه است

مازندمجلس: اصلاح‌طلبان در تلاش هستند تا خوبی‌های دولت را به نفع خود مصادره کرده و نقاط ضعف را بر گردن روحانی بیندازند.

مازندمجلس: ایمانی بیان کرد: اصلاح طلبان در زمان هایی که تحت فشار قرار می گیرند با طرح موضوعات انحرافی و استفاده از برخی کلیدواژه ها همچون حاکمیت دوگانه، نیروهای قدرت طلب، نیروهای نظامی، تمامیت خواهان، دولت پنهان، دولت در سایه  می خواهند طوری القا کنند که اختیاری نداشته و عده ای در مسیر آنها سنگ اندازی کردند.

سعید حجاریان اخیرا در گفت وگویی اعلام کرده اگر می‌دانستیم از جانب نیروهای تمامیت‌خواه این همه سنگ پیش پای روحانی خواهد افتاد و از آن سو، دولت دست راستی مانند ترامپ بر سر کار خواهد آمد، شاید بهتر بود اساساً عطای انتخابات را به لقایش می‌بخشیدیم و سرنوشت اصلاحات را به دولت روحانی گره نمی‌زدیم.

وی در بخش دیگری از اظهارت خود تاکید کرده است که دولت روحانی استعداد و ظرفیت کافی برای مقابله با معضلات داخلی  را نداشت.

این اظهارات که از سوی این تئوریسین اصلاح طلب مطرح شده این سوال را به ذهن متبادر می کند پس علت حمایت صد درصدی اصلاح طلبان از حسن روحانی در سال ۹۲ و ۹۶ چه بوده است و چرا بعد از ۵ و نیم سال امروز که کشور در شرایط سخت اقتصادی و بین المللی است چنین ادعاهایی مطرح می شود؟

ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا با قابل تامل خواندن اظهارات سعید حجاریان، به خبر آنلاین گفت: اینکه آقای حجاریان عنوان می کنند "اگر می دانستیم از جانب نیروهای تمامیت‌خواه این همه سنگ پیش پای روحانی خواهد افتاد سرنوشت اصلاحات را به دولت روحانی گره نمی‌زدیم"، سوال بنده این است آیا به واقع اصلاح طلبان که در سال ۹۲ از آقای روحانی حمایت کردند نمی دانستند کسانی مخالف اصلاح طلبان و گزینه آنها در انتخابات خواهند بود؟ قطعا می دانستند.

وی ادامه داد: همان طور که اصولگرایان می دانستند اگر فردی از جناح آنها پیروز انتخابات شود، نیروهایی در جامعه اعم از اصلاح طلبان مخالف آنها بوده و سنگ اندازی می کنند.

این تحلیلگر سیاسی اصولگرا با یادآوری سابقه سیاسی اصلاح طلبان تاکید کرد: اصلاح طلبان ۸ سال در دولت آقای خاتمی مسئولیت داشتند، آیا با این تجربه نمی دانستند که نیروهای تمامیت خواه البته به تعبیر آقای حجاریان سنگ اندازی می کنند؟ یعنی تصورشان آن بود که قرار است جلوی پای آقای روحانی بعد از پیروزی در انتخابات ۹۲ فرش قرمز پهن شود و هیچ منتقدی هم وجود نداشته باشد؟ قطعا این طور نیست، پس اصلاح طلبان اطلاع داشتند که اگر دولت آقای روحانی سر کار بیاید به طور حتم نیروهای مخالف و منتقد وجود خواهند داشت بنابراین اینکه امروز اصلاح طلبان از این سنگ اندازی ها به عنوان عوامل ضعف عملکرد دولت روحانی یاد می کنند نوعی فرار از مسئولیت است.

اظهارات ضد و نقیض اصلاح طلبان برای افکار عمومی قابل پذیرش نیست

ایمانی با طرح سوال دیگری افزود: فرض بگیریم اصلاح طلبان در سال ۹۲ امکان پیش بینی نداشتند که نیروهای تمامیت خواه سنگ اندازی می کنند، آیا در سال ۹۶ هم امکان شناسایی این موضوع را نداشتند؟ چرا در سال ۹۶ دوباره از آقای روحانی حمایت کردند، بر اساس این شواهد طرح چنین اظهاراتی از سوی اصلاح طلبان سخیف بوده و برای افکار عمومی قابل پذیرش نیست.

وی تاکید کرد: باز هم فرض بگیریم که اصلاح طلبان در سال های ۹۲ و ۹۶ به دلایل مختلف دچار اشتباه محاسباتی شده و صد درصد از روحانی حمایت کردند، خب چرا امروز همچنان به حمایت خود ادامه می دهند؟

این تحلیلگر سیاسی اصولگرا افزود: اگر اصلاح طلبان امروز متوجه اشتباه خود شده که نباید سرنوشت اصلاحات را به دولت آقای روحانی گره می زدند همین امروز بیایند به صراحت اعلام کنند که ما حمایت خود را از دولت برداشتیم. چرا این کار را نمی کنند؟ پاسخ این است که اصلاح طلبان در تلاش هستند تا با استفاده از فرصت، خوبی های دولت را به نفع خود مصادره کرده و نقاط ضعف را بر گردن روحانی بیندازند.

ایمانی اظهارات ضد و نقیض اصلاح طلبان را بازی با افکار عمومی خواند و گفت: اینکه اصلاح طلبان بخواهند خوبی های دولت را به نام خود تمام کرده و کاستی ها و نقاط ضعف ها را مورد نقد قرار دهند نه تنها قابل پذیرش نبوده بلکه ناجوانمردانه است.

انتخابات مجلس دولت اصلاح طلبان اصولگرایان روحانی