برگزیده ها
اکرمی: پیشرفت کرده ایم، باید واقعا افتخار کنیم و سربلند باشیم

مازندمجلس: عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: ما نتیجه محور عمل نمی‌ کنیم، سوئیسی حرف می ‌زنیم ولی آفریقایی عمل می ‌کنیم.

مازندمجلس: حجت الاسلام والمسلمین «سید رضا اکرمی»  با اشاره به اینکه ما در پی بهره وری نیستیم و برای این کار ساخته نشده ایم، گفت: دستگاه عریض و طویل دولتی روزانه 20 دقیقه کار مفید انجام می دهد. این مختص کارکنان دولت نیست بلکه در بازار آزاد و مشاغل غیردولتی کار مفید روزانه به یکساعت می رسد. باید کارنامه افراد قبل از قبول مسئولیت بررسی شود تا مشخص گردد در کجا موفق بوده و چه عملکردی در پست های قبلی داشته است. متاسفانه ما نتیجه محورعمل نمی‌کنیم، سوئیسی حرف می‌زنیم ولی آفریقایی عمل می‌کنیم.
وی در پاسخ به پرسشی درباره آسیب های که در دهه چهارم، انقلاب اسلامی را تهدید می کند، گفت: ابتدا باید تصویری از آن دوران، مقابل خود قرار دهیم سپس حال و گذشته را مقایسه کنیم تا ببینیم در چهل سال گذشته پیشرفت یا پسرفت داشته ایم یا خیر؟

وی افزود: پیش از انقلاب نیمی از جمعیت کشور بی سواد بود اما اکنون بالای90 درصد مردم باسواد هستند، آن زمان در کمتر خانواده‌ای دانشجو وجود داشت ولی اکنون خانواده ای وجود ندارد که دانشجو نداشته باشد یعنی در آن سال 150 هزار دانشجو داشتیم و اکنون بالای 4 میلیون دانشجو داریم. هم اکنون در بسیاری از حوزه های پزشکی خودکفا هستیم و پیوند کلیه و عمل قلب باز و ... در داخل انجام می شود و می توانیم از کشورهای دیگر نیز بیمار پذیرش کنیم.

مشاور سابق رئیس دفتر رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب عده کمی به تلفن دسترسی داشتند در حالی که اکنون نه تنها در تلفن ثابت بلکه شمار خطوط تلفن همراه بیش از تعداد کاربران است. همینطور می توان از فرودگاه ها، صنایع و داروسازی و... نمونه هایی را ذکر کرد. از نظر امکانات شهری مانند لوله کشی آب، گاز، تلفن و برق و... وضعیت فعلی قابل مقایسه با گذشته نیست. با نگاه به نسبت های آماری سال 57 می توان گفت پیشرفت کرده ایم و باید واقعا افتخار کنیم و سربلند باشیم.
اکرمی با بیان اینکه هیچ کشوری در جهان خودکفا نیست، افزود: حتی کشورهایی چون آمریکا، فرانسه، ژاپن و... بی نیاز از سایر کشورها نیستند بعضی کشورها به مواد اولیه و برخی هم به فناوری نیاز دارند اما باید حداقلی از نیازهای اساسی خودمان را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه ما ظرفیت های موجود خود را به طور کامل نمی شناسیم، افزود: ایران کشوری پهناور است و آب و هوای متنوعی دارد، می توانیم از انرژی خورشیدی در 330 روز سال برای تولید انرژی استفاده کنیم و 70 هزار مگا بایت برق تولید کنیم. این تنوع آب و هوایی نشانگر این است که می توانیم در مواد غذایی، باغی و امثالهم خودکفا باشیم. بالای 60 نوع معدن در کشور داریم و گفته می شود فقط از ظرفیت پنج درصد آن استفاده می کنیم. با این وجود ایران سال 1397 قابل مقایسه با سال 1357 نیست، اما انتظار می رفت با توجه به سند چشم انداز بیست ساله (افق 1404) ایران از نظر علمی، فنی و اقتصادی در صدر کشورهای منطقه باشد اما متاسفانه این اتفاق نیافتاد و از برنامه عقب هستیم.

تاکنون به فکر حفظ انقلاب بودیم

اکرمی گفت: در این چهل سال لحظه ای بدون دغدغه، تحریم و تهدید نبودیم و نگذاشتند از گرفتاری ها فارغ شویم و به مسائل اصلی بپردازیم. هر روز دشمنان برای ما ساز تهدید و تحریم کوک می کردند و درگیر جنگ اقتصادی و تبلیغاتی بودیم.
وی افزود: انقلاب به سرعت پیروز شد و ما در مقابل عمل انجام شده قرار گرفتیم از آن پس بیشتر به این فکر بودیم که انقلاب را حفظ کنیم. در حال حاضر هم بیشترین دغدغه و اندیشه این است که وضع موجود را حفظ کنیم، یعنی از صبح تا شب فکر و ذکر ما این است که برای اقتصاد و امنیت مشکلی ایجاد نشود.

به انقلاب بدهکاریم

اکرمی با بیان اینکه به انقلاب بدهکاریم و همه باید مسئولیت کارهایشان را بپذیرند، گفت: متاسفانه همه فقط قوه مجریه را پاسخگو می دانند.
وی ادامه داد: در سالگرد زلزله کرمانشاه دستگاه ها گزارش عملکرد ارائه دهند و شفاف بگویند در سال گذشته چه مشکلاتی را حل کرده اند و چه کاری انجام داده اند. به نظرم باید پیاده بشویم و باهم حرف بزنیم.
عضو جامعه روحانیت مبارز تهران با بیان اینکه تحمل نکردن یکدیگر یکی مشکلات عمده کشور است، افزود: به جای اینکه مسئولان و جناح ها با هم بنشینند و گفت و گو کنند به شکل انفرادی، هرکس حرف خودش را می زند. باید نظرات موافق و مخالف همدیگر را به رسمیت بشناسیم و تحمل کنیم با این رویه به جایی نمی رسیم. همه افرادی که 4 مقوله ایران، انقلاب اسلامی، قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول دارند و هدفش استقلال مملکت است می توانند دور هم بنشینند.
اکرمی افزود: مردم در کشورهای غربی به چشم رقیب به همدیگر نگاه می کنند ولی درعین حال باهم رقابت سالم دارند.

دولت انقلاب چهل سالگی انقلاب اصلاح طلبان اصولگرایان اکرمی