برگزیده ها
وجود فقر و اعتیاد پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب پذیرفتنی نیست

مازندمجلس: نائب رئیس مجلس بیان داشت: زمانی انسان شخصیت پیدا می کند که بی لکنت زبان در برابر ظالم ایستاده و از حق مظلوم دفاع کند.

مازندمجلس: پزشکیان امروز (پنجشبه 8 آذرماه) در همایش ملی شهید آیت الله مدرس که در اردستان برگزار شد، گفت: وصیت نامه حضرت علی (ع) چکیده اصول زندگی تمامی انسان ها است که در کلام ایشان تقوا در برابر خطا قرار می گیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خطا همانند اسب وحشی انسان را در مسیر آتش قرار می دهد، افزود: تقوا همانند اسبی رام است که افسار آن دست انسان بوده و انسان را به آنجا که شایسته بوده هدایت می کند.

وی ادامه داد: اگر میزان خطا صفر باشد، می توان در مسیر اقتصاد، صنعت و فرهنگ صحیح حرکت کرد، اما آیا شرایط کنونی نشان می دهد که در مسیر تقوا حرکت کرده ایم؟

نماینده مردم تبریز ، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر تقوا وجود داشت، فقر، بی آبی و مشکلات اقتصادی حاکم نبود، اظهار داشت: حق مستقل از انسان ها است و انسان ها باید خود را با حق تطبیق دهند نه اینکه حق را با خود تطبیق دهند.

وی افزود: یکی از خصوصیاتی که نمایندگان و همه انسان ها باید در وجود خود داشته باشند، این است که به دنبال دنیا حرکت نکنند چرا که دنیا به دنبال آنها حرکت می کند.

پزشکیان با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا نمی توان حق و باطل را بیان کرد، افزود: دلیل عدم بیان حق و باطل این است که از پست و موقعیت خود می ترسیم در حالی که شهید مدرس حق را بیان می کرد و از اینکه موقعیت و پست خود را از دست دهد، هراسی نداشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه شخصیت انسان ها مستقل از صندلی ها و پست های آنها است، تاکید کرد: زمانی انسان شخصیت پیدا می کند که بی لکنت زبان در برابر ظالم ایستاده و از حق مظلوم دفاع کند.

نایب رئیس مجلس افزود: 40 سال از انقلاب گذشته، بنابراین چه کسی از ما می پذیرد که در کشور فقر، اعتیاد و مشکلات اقتصادی وجود داشته باشد؟ لذا ما مسئول شرایط کنونی هستیم.

مجلس نائب رئیس مجلس پزشکیان انقلاب اسلامی