برگزیده ها
جای معلم در زندان و خط مسافرکشی نیست

مازندمجلس: اولادقباد، عضو فراکسیون امید مجلس، گفت: سهم آموزش و پرورش کمتر از 10 درصد بودجه عمومی کشور است.

مازندمجلس: رئیس فراکسیون بانوان مجلس در بخش هایی از نطق میان دستور خود گفت: آموزش و پرورش رسالت ساختن جامعه ای را بر عهده دارد که در آن استعدادها شکوفا و مدیران متعهد و متخصص پرورش می بایند.

وی افزود: معلمان به عنوان موتور محرکه دستگاه عظیم تعلیم و تربیت امروز از لحاظ رفاه و معیشت سخت در تنگنا هستند بنابراین دولت باید توجه ویژه به این قشر تاثیرگذار و مهم داشته باشد. متاسفانه دولت ها هزینه های آموزش و پرورش  را بار سنگینی بر دوش خود می دانند در حالی که بازده این سرمایه گذاری در بلند مدت پایه های اساسی توسعه را بنا می نهد.

اولادقباد ادامه داد: مهمترین این دغدغه ها در رابطه با سهم آموزش و پرورش در بودجه عمومی کشور است. سهم آموزش و پرورش کمتر از 10 درصد بودجه عمومی کشور است که بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال 97 حدود 47 هزار میلیارد تومان بود که با حدود 10 هزار میلیارد تومان کمبود بودجه مواجه هستیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به کمبود منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: در حالی که منابع انسانی توانا و آموزش دیده، اصل و اساس موفقیت در هر سازمانی است؛ امیدواریم وزارت آموزش و پرورش، کمیته لازم برای  اجرای قانون ساماندهی نیروهای حق التدریس را به فوریت تشکیل دهد.

وی خواستار اجرای ماده 85 قانون برنامه ششم توسعه شد و گفت: همکاران فرهنگی ماهانه سهم 5 درصدی پرداخت می کنند ولی دولت سهم 5 درصد خود را در 2 سال اخیر پرداخت نکرده که لازم است در بودجه 98 به آن اهتمام ویژه شود.

اولادقباد از بطحایی خواست بیمه تکمیلی فرهنگیان را تا رسیدن به نتیجه مطلوب پبگیری کند و افزود: حمایت از تشکل های معلمان ضرورت دارد؛ جای معلم در زندان و خط مسافرکشی نیست؛ جای معلم در کلاس درس است و امیدواریم به معلمانی عزیزی که پیگیر مطالبات بحق صنفی خود هستند، توجه شود.

رییس فراکسیون زنان مجلس همچنین ابراز امیدواری کرد بر اساسس اصول 20 و 21 قانون اساسی که مبتنی بر عدالت جنسیتی است از زنان در پست های کلان مدیریتی استفاده شود و ادامه داد: قانون منع به کارگیری بازنشستگان یک فرصت طلایی برای استفاده از ظرفیت و پتانسیل جونان، زنان، اقلیت ها و اقوام است که امیدوارم مورد توجه قرار گیرد.

مجلس دولت آموزش و پرورش معلم فراکسیون بانوان فراکسیون امید