برگزیده ها
اقدامات تندروهای مجلس را نباید به نام اصول‌گرایی نوشت

مازندمجلس: روزنامه ایران نوشت: این روزها جریان منتقد و مخالف دولت در مجلس سرو صدای زیادی دارد و به هر بهانه‌ای از هجمه به دولت فروگذاری نمی‌کند.

مازندمجلس: ناصر ایمانی گفت: اقدامات نمایندگان پایداری در مجلس را نباید به نام کلیت اصول‌گرایی نوشت. اصلاً این موضوع به پای اصول‌گرایی نوشته نمی‎شود. شما اگر با خیلی از شخصیت‎های اصول‌گرا صحبت کنید، همه با این اقدام نمایندگان مخالفت خواهند کرد. تصور نمی‎کنم که چهره شاخصی از اصول‌گرایان با استیضاح آقای ظریف موافق باشد.

اهم اظهارات ایمانی به شرح زیر است:

* اینکه یک نماینده اصول‌گرا در مجلس حرفی را می‎زند، فردا صبح همه اصول‌گرایان باید به صف شوند و اعلام برائت کنند؟ این گونه که نمی‎شود. ما باید عقلانیت جامعه را به آنجا برسانیم که این موضوعات را از هم تفکیک کنند. شما اگر نیایید در این آتش ندمید، اگر ما در این آتش ندمیم، اتفاق خاصی نمی‎افتد. اگر یک اصلاح‎طلب در جایی یک حرفی را می‎زند نگوییم همه اصلاح‎طلبان با آن موافق هستند چون در برابر او سکوت کرده‎اند و بالعکس. اگر ما با این فرهنگ مقابله کنیم آن وقت دیگر تقاضا هم نمی‎شود که کسی سکوت خود را بشکند.

* اگر بخواهیم یک جناح را متهم کنیم به اینکه همه آنها هم‌نظر با این جمع ۳۰ نفره هستند، تعداد اینها به ۳۰ نفر می‎رسد نباید بزرگ‌شان کنیم. ما خودمان بر سر بزرگ کردن این تیپ افرادی که موضع تند دارند، مقصریم.اولاً یکی از جناح‏‌هایی را که از استوانه‎های سیاسی کشور است از دست داده‎ایم، چون همه آنها را متهم به تندروی کرده‌ایم. دوم اینکه واقع‏‌بینی نکرده‏‌ایم. این کار خطایی است که بخواهیم دفع حداکثری کنیم. مگر نمی‏‌گوییم که دفع حداکثری بد است چرا یک جریان اصیل سیاسی سابقه‎دار انقلاب را متهم به تندروی می‎کنید؟ متهم به حرکت در جهت خلاف منافع ملی و تضعیف دولت می‎کنید؟ با چه استدلالی؟ اینکه ۲۰-۳۰ نفر دارند چنین کاری انجام می‎دهند.

* حیات تندروها، در جنجال آفرینی است. ما نباید کمک کنیم که صدای آنها را پژواک دهیم. وظیفه ما این نیست. شما چنین کاری را انجام می‎دهید و بزرگنمایی می‌کنید. این ۲۰ نفر را به جریان عمده تأثیرگذار در کشور تبدیل کرده‎اید. آیا این کار روی اعصاب و روان مردم تأثیری خواهد گذاشت؟ در این شرایط حس می‎کنند که در کشور همیشه جنجال است و یکسری در حال کوبیدن دولت هستند و جنگ داخلی وجود دارد. بسیاری از اصول‌گرایان در مجلس با این رویه مخالف هستند و شما خودتان هم می‎دانید. به عنوان نمونه همین سه وزیری که اخیراً از مجلس رأی آورده‎اند، چه کسانی به این افراد رأی داده‎اند؟ اگر مجموعه اصول‌گرایان قرار بودند که با هدف اذیت دولت رأی ندهند، این افراد رای می‎آوردند؟ قطعاً نه. پس اصول‌گرایان می‎خواستند به دولت کمک کنند. این تصاویر زیبا را نمی‎بینیم فقط می‎خواهیم تصاویر زشت را ببینیم.

مجلس تندروی اصلاح طلب اصولگرا