برگزیده ها
صنعت چوب و کاغذ مازندران مچاله شد

اختصاصی مازندمجلس: "شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران بزرگترین واحد صنعتی تولید کننده کاغذ در خاورمیانه حال و روز خوبی ندارد".

اختصاصی مازندمجلس: در روزهای اخیر با سانسور خبری از سوی برخی دست‌های پیدا و پنهان در هلدینگ آینده پویا وابسته به بانک ملی و غفلت و بی‌تفاوتی برخی مسئولین استان، سهام­دار عمده‌ی این شرکت (آینده پویا) با برگزاری مزایده، مصمم است سهام خود را به بخش خصوصی واگذار نماید. از سوی دیگر عده‌ای از فعالین سود جوی اقتصادی در حوزه‌ی تولید کاغذ و کارتن که در سال های نه چندان دور با سوء مدیریت زیان‌های فراوانی به این شرکت وارد کرده بودند با زد و بندهای پشت پرده در صدد خرید سهام مذکور به ثمنِ بخش و نازل‌ترین قیمت می‌باشند تا چوب و کاغذ را به حال و روز نساجی قائمشهر و چیت سازی بهشهر بیاندازند..

دیر یا زود آتش زیر این خاکستر شعله خواهد کشید و زندگی صدها کارگر زحمت کش و بیچاره را به خاک سیاه خواهد نشاند.

امیدواریم مسئولین استان به ویژه حضرت آیت الله طبرسی نماینده محترم ولی فقیه، جناب آقای حسین زادگان استاندار محترم و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، توجه ویژه‌ای به این امر خطیر معطوف نمایند. تا مبادا موضوع انتصاب استاندار جدید و اظهار نظر اخیر رییس جمهور محترم در خصوص انتقال آب دریای خزر به استان سمنان باعث فراموشی و غفلت این عزیزان نسبت به سرنوشت کارکنان این واحد صنعتی گردد.

فشارهای کمر شکن سازمان امور مالیاتی، فشار مضاعف بانک‌ها، شرکت گاز، اداره برق و بیمه تامین اجتماعی جهت دریافت مطالبات معوق مانده از سال‌های قبل، کمبود شدید نقدینگی، طرح تنفس جنگل، گران شدن مواد اولیه، وعده‌های پوچ و تو خالی سازمان جنگل‌ها در باز پرداخت ده‌ها میلیارد تومان مطالبات معوق مانده از سال‌های گذشته‌ی این شرکت باعث گردیده است تا کور سوی امید در دل کارکنان زحمت کش این شرکت به خاموشی گراید.

لازم به یاد آوری است با اجرای طرح ممنوعیت به کار گیری بازنشستگان، سه تن از اعضای هیئت مدیره این شرکت از جمله مدیر عامل وقت بازنشست شده‌اند ولی با تسامح و بی‌تفاوتی مدیران ارشد هلدینگ آینده پویا هنوز اقدامی در جهت انتصاب افراد جدید صورت نپذیرفته است. این امر باعث سردر گمی و اختلال شدید در سیستم مدیریتی این شرکت گردیده است.

امید است با پیگیری‌های مجدانه‌ی مسئولین امر، کماکان دود سفید که نشان پویایی و استواری این واحد تولیدی است بر فراز آن دیده شود.

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا.

مازندران صنابع چوب و کاغذ ساری بانک ملی