برگزیده ها
 روحانی: بنا نداریم گستاخی آمریکا را تحمل کنیم

مازندمجلس: رئیس جمهور با ارائه هشت راهکار برای تحقق منطقه قوی‌تر تاکید کرد که تهران برای مشارکت در ساخت این منطقه قوی تر آماده است.

مازندمجلس: رئیس جمهور با ارائه هشت راهکار برای تحقق منطقه قوی‌تر تاکید کرد که تهران برای مشارکت در ساخت این منطقه قوی تر آماده است ؛منطقه ای که نه محصور در جغرافیایی معین بلکه چراغ راهنمای ما در پیشگاه ورود به دنیای پساآمریکایی است؛ دنیایی که در آن آمریکا توانایی سلطه بر دیگران را ندارد و این ملت ها در مناطق جهان هستند که در هم پیمانی با هم، آرزوهای مشترک شان را پی می گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در دومین کنفرانس روسای مجالس ایران ،افغانستان ، پاکستان ، ترکیه ، چین و روسیه گفت: ما فرزندان تمدن‌های بزرگ در معرض یورشی همه جانبه هستیم که نه تنها هویت و استقلال ما را تهدید می‌کند بلکه مصمم است پیوند های دیرپای ما را از هم بگسلد.
رئیس جمهور تصریح کرد: کشوری که جنگی تجاری با چین به راه انداخته، به پاکستان طعنه می زند، افغانستان را تحقیر، ترکیه را تنبیه، روسیه را تهدید و ایران را تحریم می کند، متهم ردیف اول در شکستن پیوندهاست. اگرآمریکا گمان می کند که می تواند ما را از هم جدا کند، سخت بر خطاست و ما اینجا هستیم تا بگوییم که بنا نداریم این گستاخی ها را تحمل کنیم و ما در برابر آنها خواهیم ایستاد.

روحانی با تاکید بر اینکه "از کسی که به دیوارها تعظیم می کند، انتظار نداریم که به پل ها احترام بگذارد"، اظهارداشت: از چنین مسئولیت گریزی، نمی خواهیم که به مسئولیت تازه ای گردن بنهد. از آن کس که تمدن ها را تحقیر کرده، نمی توان خواست که نگهدارنده پایه های تمدن مشترک باشد اما هرکجا که آمریکا در انهدام جوامع سهمی داشته باشد، اجازه نخواهیم داد که از هزینه خسارت‌ها و ویرانی‌ها بگریزد.

غرب خاورمیانه تروریسم روحانی آمریکا