برگزیده ها
احزاب بهترین محور افزایش سهم زنان در جایگاه‌های سیاسی

مازندمجلس: عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها عنوان کرد: باید سهمیه‌ای خاص برای زنان جهت حضور در انتخابات در نظر بگیریم.

مازندمجلس: این نماینده مجلس گفت: افزایش حضور زنان در انتخابات ضروری است اما احزاب بهترین محور افزایش سهم زنان در جایگاه‌های سیاسی هستند، تصویب قانون جدید مغایر قانون اساسی است.

هاشم زایی بیان کرد: در مورد ضرورت اختصاص سهم به زنان در انتخابات، گفت: با توجه شناختی که از ظرفیت زنان دارم و با توجه به فرهنگ غنی ایران باید سهمیه‌ای خاص برای زنان جهت حضور در انتخابات در نظر بگیریم تا حضور زنان در پارلمان به اندازه وزنشان در جامعه افزایش یابد.

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در دوره‌های اخیر گروه‌های سیاسی در لیست‌های خود بخشی را به زنان اختصاص دادند اما با تغییراتی در قانون می‌توان سهم زنان را افزایش داد. به ویژه اینکه در چهل سال گذشته شاهد مدیریت‌های قابل توجه زنان در حوزه‌های مختلف هستیم.


تعین سهمیه برای زنان در انتخابات خلاف قانون اساسی است
وی افزود: در گذشته طرح دیگری برای تعیین سهم زنان در انتخابات به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ارایه شد اما هر طرحی که عدد و رقم برای سهمیه زنان مشخص کند، رد می‌شود در واقع این شیوه باید به نوعی دیگر در نظر گرفته شود تا خلاف قانون اساسی هم اتفاقی رخ ندهد.

هاشم‌زایی یادآور شد: قانون اساسی زن و مرد را در انتخاب شدن برابر دانسته لذا درصدی برای آنها نباید تعیین کرد. لذا برای افزایش حضور زنان در انتخابات باید احزاب و گروه‌های سیاسی را به استفاده از این گروه مُجاب کند.


احزاب باید نسبت به افزایش سهم زنان در جایگاه های سیاسی اهتمام ورزند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تمام احزاب، مدیران، مردم و مسئولان باید به این دیدگاه برسند که نیمی از مردم جامعه را زنان شامل می‌شوند لذا باید آنها را به کار گرفت بنابراین احزاب اگر سهمیه ویژه به زنان اختصاص دهند، حضور زنان در انتخابات افزایش می‌یابد.

مجلس سیاست بانوان مدیریت