برگزیده ها
با اعلام موجودیت نهادی جدید؛ اصولگرایان آماده حضور در انتخابات مجلس یازدهم می شوند

اختصاصی مازندمجلس: این روزها گمانه زنی های بسیاری درخصوص انحالال حزب جمنا، ایجاد شورای وحدت اصولگرایان و آرایش سیاسی آن ها در انتخابات سال آینده مطرح می شود. اصولگرایان قصد دارند با گستره ای فراتر از جمنا پا به کارزار انتخابات مجلس بگذارند. گزارش زیر به اقدامات صورت گرفته در این راستا می پردازد.

اختصاصی مازندمجلس: به گواه فعالان سیاسی اصولگرا استان مازندران جمنا تشکلی برای ظرف زمانی انتخابات بود و امروزه کارایی لازم را برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم را ندارد. گرچه بسیاری از صاحب نظران حوزه سیاست طرح موضوع چگونگی حضور در عرصه انتخابات را زود می­دانند. اما اصولگرایان که در دو انتخابات اخیر نتوانستند موفق عمل کنند، یکسال و چند ماه مانده به موعد انتخابات مجلس یازدهم در حال تدارک دیدن مقدمات یک حضور گسترده در انتخابات هستند.

ائتلاف بزرگ در راه است؟

علی صابری، رییس شورای هماهنگی اصولگرایان استان، در این رابطه می­گوید: در صورت شکل­گیری تشکلی فراتر از جمنا که کاستی­های این تشکل را نداشته باشد اتفاق خوبی رقم خواهد خورد. راه و روش جمنا ایراد داشت. اینکه از تمامی نیروهای انقلاب و احزاب سیاسی اصولگرا دعوت به عمل آمده، نشان­گر یک ائتلاف بزرگ است. سال گذشته در جبهه پیروان خط امام و رهبری، جبهه اصولگرایان را تشکیل دادیم که دارای وحدت رویه بود. و اینکه مقدمات این اتفاق که تمامی احزاب اصولگرا زیر یک چتر قرار گیرند در حال فراهم شدن است، کار بزرگی است که ما از آن استقبال می­کنیم.

پایانِ جمنا

شکرالله رضازاده، سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در مازندران، در خصوص انحلال و همچنین تشکیل شورای وحدت بیان کرد: تشکیل جمنا در یک دوره خاص ضرورت داشت. طبق برآوردی که از سراسر کشور صورت گرفته است، تصمیم بر پوست­اندازی در نیروهای انسانی و تغییر در برنامه­ریزی­های این تشکل گرفته شد.
وی ادامه داد: جریان ارزشی و اصولگرا قطعا برای انتخابات مجلس یازدهم برنامه دارد و با سازوکار جدید وارد عمل خواهد شد. حال این ساز و کار جدید می­تواند اسم­های مختلفی داشته باشد. اما یقینا جمنا به شکلی که در انتخابات سال گذشته حضور داشت، ادامه فعالیت نخواهد داد و با برنامه، آرم و نشان جدید وارد میدان رقابت سیاسی خواهد شد. به محض اعلام موجودیت تشکل جدید استان مازندران هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود و رسما فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
سخنگوی جمنا گفت: تمامی نیروهای اصولگرا از جمله حزب موتلفه زیر چتر بزرگ نهاد جدید اصولگرایی قرار خواهند گرفت تا ورود به عرصه انتخابات هرچه قدرتمندتر باشد.

بهتر است شورای وحدت تجربه جمنا را تکرار نکند

ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا با بیان این موضوع که «امیدواریم شورای وحدت بتواند کارکردی منهای روند فعلی که بیشتر انتخاباتی است، داشته باشد» گفت: انتظار داریم شورای وحدت بتواند بیشتر بر روی استراتژی‌های کلی اصولگرایان، هماهنگی­ها و همچنین فراهم آوردن ساز و کارهایی برای ایجاد انسجام بین آن­ها، متمرکز شود.
این تحلیلگر اصولگرا یادآور شد: بهتر است شورای وحدت تجربه جمنا را تکرار نکند که فقط کارکردی انتخاباتی داشت. در واقع جمنا قبل از انتخابات به وجود آمد و بعد از انتخابات هم به فراموشی سپرده شد در نهایت امیدوارم شورای وحدت به چنین سرنوشتی دچار نشود.

 

گزارش از: سید محمدمهدی کیا

 

 

جمنا مازندران موتلفه انتخابات اصولگرایان