برگزیده ها
پیشنهاد کاهش سن کاندیداها به جایی نمی‌رسد

مازندمجلس: کاظمی گفت: موضوع کاهش سن کاندیداهای انتخابات مجلس از ۳۰ به ۲۸ سال، در کمیسیون مطرح است ولی بعید می‌دانم به نتیجه برسد.

مازندمجلس: در خصوص موضوع کاهش سن کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت:  موضوع کاهش سن کاندیداها در انتخابات مجلس شورای اسلامی در کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها بحث شده ولی هنوز قطعی نشده است.

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع اصلاح قانون انتخابات مجلس با توجه به زمانی که تا انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی باقی مانده، در دستور کار کمیسیون امورداخلی کشور در مجلس قرار دارد، بیان کرد: موضوع کاهش سن کاندیداهای انتخابات مجلس در کمیسیون مطرح است ولی بعید می‌دانم به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه در قانون فعلی داشتن حداقل 30 سال سن لازم است، افزود: برای کار نمایندگی مجلس شورای اسلامی سن 30 سال بهتر است و 28 سال سن برای کار نمایندگی کم است.

استانی – شهرستانی شدن انتخابات مجلس با صرفا استانی شدن انتخابات مجلس متفاوت است

وی افزود: استانی شدن انتخابات مجلس برای این است که چهره‌های شناخته شده‌تر و با جایگاه بالا در بین مردم به مجلس راه پیدا کنند، که البته با شرایط استانی - شهرستانی، تفاوتی ایجاد نمی‌کند و شرایط به گونه قبل باقی می‌ماند.

کاظمی با بیان اینکه باید شرایط انتخاب شوندگان را بالا ببریم، اظهار داشت: مدرک تحصیلی را حداقل فوق لیسانس قرار دادیم یا لیسنانس با معادل که بعنوان فوق لیسانس ملاک قرار گیرد.

کاندیداهای انتخابات مجلس حداقل باید 5 سال سابقه مدیریت داشته باشند

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به اینکه اگر مقبولیت کاندیداها را در نظر بگیریم، نمایندگان باید در بین اقشار مختلف مردم شناخته شده باشند، گفت: در کشورهایی اروپایی، 100 حقوقدانان امضا می‌کنند که به جای این موضوع می‌توانیم بگوییم از اقشار مختلف مردم، کاندیداها را تایید کنند که نشان دهد این فرد جایگاه اجتماعی دارد.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سابقه مدیریتی را نیز باید در نظر بگیریم تا فرد صرفا با فوق لیسانس و بدون سابقه اجرایی به مجلس راه پیدا نکند، بیان کرد: به مدت 5 سال سابقه مدیریتی را باید برای کاندیداها در نظر بگیریم و این شرایط به مجلس غنا می‌بخشد، استانی شدن انتخابات مجلس نمی تواند سطح مجلس را تا حدی که انتظار داریم، افزایش دهد./

انتخابات استانی شدن انتخابات مجلس سن نمایندگان