برگزیده ها
شکار غیرمجاز در فریدونکنار امنیت اجتماعی را خدشه کرده است

مازندمجلس: نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی تصور می کنند شکار در پوست و خون شان عجین و نهادینه شده است، افزود: متاسفانه نسل برخی پرندگان مهاجر به دلیل شکار بی رویه در حال انقراض است.

مازندمجلس: محمد دامادی، با بیان اینکه صید و شکار پرندگان مهاجر در فریدونکنار در حال تبدیل به سنت است، گفت: شکار در برخی موارد برای تفریح و معیشت انجام می شود اما در جایی مانند فریدونکنار در حال تبدیل به سنت است.

وی با تاکید بر اینکه محیط بانان به تنهایی نمی توانند امنیت پرندگان مهاجر در فریدونکنار را تامین کنند، تصریح کرد:  نیروی انتظامی باید با ورودی جدی همکاری مناسبی را با محیط زیست و دادستانی داشته باشد.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: البته در کنار برخوردهای قهری، فرهنگ سازی و آموزش مردم فریدونکنار باید در دستور کار قرار گیرد و باید به دنبال اصلاح دیدگاه مردم نسبت به مقوله شکار باشیم.

 

دامادی یادآور شد: این فرهنگ سازی باید از خانواده ها شروع شود تا به ارزش محیط زیست و پرندگان پی برده و به شکار روی نیاورند در واقع همانطور که از همیار پلیس برای نهادینه شدن قوانین راهنمایی و رانندگی استفاده شد می توان برای مدیریت معضل شکار پرندگان مهاجر نیز از ظرفیت کودکان در خانواده ها استفاده کرد البته برگزاری جشنواره ها و کمپین ها نیز می تواند تاثیرگذار باشد.

 

شکار غیرمجاز در فریدونکنار امنیت اجتماعی را خدشه کرده است

پلیس باید در مواردی که نسبت به رعایت قوانین بی توجهی می شود ورود کند و شکار غیرمجاز پرندگان مهاجر در فریدونکنار نیز از این مقوله جدا نیست زیرا امنیت اجتماعی را خدشه دار می کند

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، افزود: پلیس باید در مواردی که نسبت به رعایت قوانین بی توجهی می شود ورود کند و شکار غیرمجاز پرندگان مهاجر در فریدونکنار نیز از این مقوله جدا نیست زیرا امنیت اجتماعی را خدشه دار می کند.

 

دولت بودجه را متناسب با نیاز دستگاه های مربوطه ارائه کند/ دستگاه ها نباید برای افزایش بودجه خود به مجلس مراجعه کنند

 

وی در مورد اظهارات مسئولان محیط زیست مبنی بر کمبود امکانات مالی و لجستیکی گفت: بهتر است دولت بودجه را متناسب با نیاز دستگاه های مربوطه ارائه کند تا مجلس با مشکل مواجه نشود متاسفانه دستگاه ها پس از ارائه لایحه به مجلس برای افزایش بودجه خود مراجعه می کنند که این مسیری غلط و اشتباه است و باید اصلاح شود.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: اینکه گفته می شود مسئولان محلی فریدوکنار در مقابل اجرای قانون مقاومت می کنند را قبول ندارم و تایید نمی کنم  زیرا محیط زیست به عنوان متولی برخورد و نظارت مناسبی را در این راستا داشته است.

 

دامادی با بیان اینکه معضل شکار غیرمجاز پرندگان در ساری به ندرت انجام می شود، گفت: در گذشته سلاح شکاری در اختیار افراد معدودی بود اما متاسفانه در حال حاضر این موضوع فراگیر شده به گونه ای که در دست هر فردی وجود دارد.

 

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، افزود: تا مادامی که افراد به این درک برسند که نباید برای تفریح و سرگرمی جان حیوان و پرنده بیگناهی را در معرض خطر قرار داد و برای کاهش استفاده از سلاح شکاری فرهنگ سازی مناسب انجام نشود این معضل به درستی مدیریت و کنترل نمی شود

شکار غیرمجاز در فریدونکنار امنیت اجتماعی را خدشه کرده است