برگزیده ها
قاچاق روزانه ۱۰ میلیون لیتر سوخت در کشور

مازندمجلس: عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه روزانه ۱۰ میلیون لیتر سوخت در کشور قاچاق می شد گفت: برای جلوگیری از قاچاق سه سامانه راه اندازی شده است.

مازندمجلس: سید علی ادیانی در جلسه کارگروه آب کشاورزی در فرمانداری جویبار با اشاره به اینکه ظرفیتهای شهرستان شناسایی و نسبت به ظرفیت افزایی دستگاههای اجرایی ذیربط اقدام کنیم ، اظهار داشت: سال زراعی گذشته با زهکشی به موقع کانالها ۴۵۰ هکتار افزایش کشت در سطح اراضی شالیزاری شهرستان جویبار صورت گرفت، واین درحالی اتفاق افتاد حدود ۳۰ سال زهکشی کانالها به وادی فراموشی سپرده شده بود. 

نماینده مردم جویبار، قائمشهر و سوادکوه درمجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه توصیه های قبیله ای کشور را با مشکلات زیادی مواجه کرده است، افزود: تغییر و جایگزینی کشت باید جدی تر از گذشته مورد بررسی قرارگیرد، چرا که برخی مواقع کشت های جایگزین بسیار مقرون به صرفه تر خواهند بود.  عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید براینکه با توجه به شرایط فعلی کشور نباید دلخوش به منابع مالی دولت باشیم ، خاطر نشان ساخت:  سال زراعی آینده برای مدیریت منابع آب کشاورزی جدول کاری مشخص شود و جلسات این حوزه خروجی  و کارآیی لازم را داشته باشد. 

ادیانی با بیان اینکه در سال گذشته طبق آمارها روزانه ۱۰ میلیون لیتر سوخت کشور قاچاق می شد، افزود: راه اندازی ۳ سامانه در توزیع سوخت کشاورزی به منظور جلوگیری از سوء استفاده ها و قاچاق سوخت بوده است.   

نماینده مردم جویبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه۸۰ درصد لایروبی آببندانهای جویبار با خودیاری و مشارکت های مردمی انجام شده است ، گفت: مسئله و مشکل اساسی این شهرستان در حوزه آب کشاورزی و شرب است و کم آبی سال گذشته یک تلنگر جدی برای کشاورزان این منطقه بوده است. 

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جویبار با بیان اینکه در سال آینده اعتبار خوبی برای لایروبی  یک هزار هکتار از آب بندانهای شهرستان در نظر گرفته شده است ، گفت:۵۰ درصد از زهکشی کانالها باقی مانده و برای امسال سه روستازهکشی کانالهای انتقال آب آن صورت خواهد گرفت.  محمد شعبانی با اعلام اینکه لایروبی آب بندانها بیشتر توسط مشارکت کشاورزان منطقه صورت گرفته است ، افزود: زهکشی کانالها، لایروبی رودخانه سیاهرود و آب بندانها در جبران آب کشاورزی  زمین های شالیزاری منطقه موثر است.

قاچاق روزانه ۱۰ میلیون لیتر سوخت در کشور غضو کمیسیون انرژی مجلس علی ادیانی سوخت نماینده مردم جویبار قائمشهر و سوادکوه درمجلس