برگزیده ها
دو ویژگی مهم، حسین زادگان را نسبت به استانداران قبلی متمایز می کند

اختصاصی مازندمجلس: دبیر جمعیت زنان نواندیش مازندران افزود: زنان ما این مطالبه را بارها با مسئولین استان مطرح کردند ولی پاسخ در خور توجهی دریافت نشد. امیدواریم دراین دوره توجه بیشتری به این موضوع شود.

اختصاصی مازندمجلس:: پایگاه خبری مازندمجلس پس از انتخاب استاندار جدید مازندران به سراغ فعالان سیاسی استان رفته و نظر آن ها را در این باره جویا شده، در این مجال، گفت و گو با ماه سلطان کاشی دبیر جمعیت زنان نواندیش مازندران را با هم می خوانیم: 

دو ویژ گی مهم، حسین زادگان را نسبت به استانداران قبلی متمایز می کند

ماه سلطان کاشی در گفت و گو با مازندمجلس با بیان اینکه دو ویژ گی مهم (جوانی و بومی از نوع مرکز استانی بودن)، آقای مهندس حسین زادگان را نسبت به استانداران قبلی متمایز می کند، گفت: قطعا این وجه تمایز می تواند منشا خدمات بسیاری برای استان باشد. چرا که آقای حسین زادگان شناخت کافی به مسایل و مشکلات مازندران دارند و ظرفیت ها و پتانسیل های آن را به خوبی می شناسند، البته این موضوع ممکن است کار وی را کمی دشوار کند چون مردم استان، انتظارات بالاتری از وی دارند که بتواند با استفاده از نیروی جوانی و تلاش و کوشش مضاعف، در راستای مطالبات مردم و توسعه استان، گام های موثری بردارند.

 

وی، افزود: انتظار ما این است که آقای استاندار از این ظرفیت و فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را کرده و الگویی باشند برای آن که در سنوات آتی هم، دیگرهم استانی های ما بتوانند در جایگاه تصمیم گیری و تصمیم سازی کلان حضور داشته باشند.

 

دبیر جمعیت زنان نواندیش مازندران، مهم ترین علت عقب ماندگی مازندران را عدم شفافیت و رابطه سالاری و قوم گرایی دانست و گفت: اگر در چینش نیروها به اصل شایسته سالاری، بدون دخالت موارد فوق، همت گمارده شود به قطع و یقین می شود به آینده استان امیدوار بود. ولی اگر مبنای مدیریت استان با توصیه این مقام و آن مقام و این فرد و آن گروه  باشد، قطعا درب بر همان پاشنه قبلی خواهد چرخید.

 

وی، تصریح کرد: باید توجه داشت که استان ما با بحران ناکارآمدی شدیدی روبرو هست وگرنه نیازمند تشکیل بنیاد توسعه در مازندران نبود. از طرفی می دانیم که در کشور در حال توسعه زندگی می کنیم یعنی هنوز تا رسیدن به توسعه راه درازی درپیش داریم و هرگاه یاد بگیریم که هر جا مساله ای بود، ابتدا فلش ناکارآمدی را به سمت خود بگیریم بعد دیگران، می توانیم اذعان کنیم دارای دغدغه توسعه کشور، استان، شهرستان و همینطور شهر و محله خودمان هستیم. درغیر این صورت خودمان مبرا و همواره مقصر، دیگران خواهند بود و این دور باطل می تواند سال های متمادی ادامه و گسترش یابد و هیچ کس هم پاسخگو نخواهد بود. بنابراین به قول اندیشمند علم اقتصاد اگر عمق سرنوشت ما را اندیشه های ما رقم می زنند به جای پرداختن به دیگران باید ابتدا از خودمان شروع کنیم.

 

کاشی با بیان اینکه سند ملی توسعه استان و بنیاد توسعه مازندران، هر دو یک هدف را دنبال می کنند و آن پیشرفت و توسعه  استان مد نظر است، افزود: این سندها شاید به لحاظ کار کارشناسی و ارائه راه حل های مناسب در نوع خودش برترین سند و چشم انداز باشند اما آیا این مساله به تنهایی کافی است؟ قدر مسلم ایجاد فضای به فعل رساندن برنامه ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

دبیر جمعیت زنان نواندیش مازندران، ادامه داد: تا زمانی که ما در این فکر به سر می بریم کدام گزینه برای مدیریت استان مناسب است تا از طریق آن فرد، به مطامع و منافع شخصی و گروهی نایل شویم، صحبت از توسعه امری عبث و بیهوده خواهد بود. در چنین شرایطی باید به دنبال این حلقه مفقوده باشیم که چرا با توجه به دارا وجود بهترین نظریه ها در این زمینه، در عمل توسعه همه جانبه اتفاق نیفتاده است! این سوالی است که باید پاسخ داده شود.

 

سهم 30 درصدی مدیریت بانوان در مازندران عملی شود

وی، با اشاره به نقش مهم بانوان در جامعه تاکید کرد: یکی از وظایف استانداران، ایجاد زمینه مناسب، جهت رشد و ارتقای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بانوان، همچنین ایجاد هماهنگی بین دستگاه های ذیربط و نظارت بر فعالیت آن ها است، بنابراین اگر قرار است طبق قانون، نمایندگان عالی دولت در استان ها به این مهم بپردازند در واقع وظيفه شغلی خود را انجام داده اند. با همین رویکرد بود که قانون اختصاص سی درصد از مناصب مدیریتی به زنان در برنامه ششم توسعه مطرح و تصویب شد. اما اینکه تاکنون اجرای این مصوبه تا چه حد تحقق یافته است باید اذعان کرد که در مرکز کشور تا حدی موفق بود ولی در استان مازندران خیر.

کاشی افزود: زنان ما این مطالبه را بارها با مسئولین استان مطرح کردند ولی پاسخ در خور توجهی دریافت نشد. امیدواریم دراین دوره توجه بیشتری به این موضوع شود. ندیدن نیمی از جمعیت استان قطعا افتخار نخواهد بود بلکه این، غفلت از ظرفیت عظیم نیروی با دغدغه و پاک دست و با حس مسولیت بالا، خواهد بود. استفاده از ظرفیت مدیریتی بانوان، یعنی احترام به خرد جمعی. یعنی احترام به تفاوت ها.

 

دبیر جمعیت زنان نواندیش مازندران، با بیان اینکه اگرچه خودم اصولا اعتقادی به تغییر مدیران ندارم، اگر این تغییرات مکرر را هم مناسب استان نمی دانم، گفت: بنده معتقدم به جای تغییرات مکرر می بایست سیاستگذاری منطقه ای در مجموعه اتاق فکر استان در راستای برنامه های کلان ملی تعریف شود و فقط مدیران مجرب و کار آزموده در جهت نظارت و اجرا انتخاب شوند و کار را پیش ببرند. هرچند معتقدم مدیران باید همسو با سیاست های دولت باشند درغیراین صورت کارها به کندی پیش خواهد رفت.

 

وی در پایان بیان کرد: با توجه به رویکرد نظری آقای حسین زادگان نسبت به توسعه استان، امیدواریم در عمل هم شاهد پویایی و رشد مازندران در راستای توسعه متوازن باشیم.

سهم 30 درصدی مدیریت بانوان در مازندران عملی شود ماه سلطان کاشی دبیر جمعیت زنان نواندیش مازندران استاندار مازندران مجید حسین زادگان نظر احزاب مازندران درباره استاندار دو ویژ گی مهم حسین زادگان را نسبت به استانداران قبلی متمایز می کند