برگزیده ها
جوابیه دفتر نماینده ساری و طرح چند ابهام در توضیحات مازندمجلس

اختصاصی مازندمجلس: پس از انتشار مطلب حضور خانوادگی نماینده ساری در اجلاس IPU/ اجلاس IPU یا تور باکو روابط عمومی دفتر محمد دامادی جوابیه‌ای برای ما ارسال داشتند که منتشر می‌شود.

اختصاصی مازندمجلس: پس از انتشار مطلب حضور خانوادگی نماینده ساری در اجلاس IPU/ اجلاس IPU یا تور باکو روابط عمومی دفتر محمد دامادی جوابیه‌ای برای ما ارسال داشتند که منتشر می‌شود.

 

بسمه تعالی

مدیر مسئول محترم سایت مازندمجلس

 

با سلام و احترام؛

پیرو انتشار یادداشتی با عنوان “حضور خانوادگی نماینده ساری در اجلاس IPU/ اجلاس IPU یا تور باکو؟”، مطلب ذیل جهت تنویر افکار عمومی و انتشار در آن سایت مطابق با قانون مطبوعات به حضورتان ایفاد می‌گردد.

 

همانطور که در خبرگزاری خانه ملت با شرح کامل به سفر نمایندگان مجلس ایران به پنجمین کنفرانس جهانی نمایندگان جوان پرداخته شد، هیات پارلمانی ایران مرکب از نمایندگان جوان مجلس شورای اسلامی شامل سیدهادی بهادری، محمد دامادی، سکینه الماسی و خدیجه ربیعی فرادنبه در این اجلاس شرکت کرده و در کلیه جلسات با سخنرانی و مشارکت در مباحثات مطروحه نسبت به تشریک تجربیات، دیدگاه ها و رویه های پارلمانی در جمهوری اسلامی ایران با سایر شرکت کنندگان اقدام نمودند.

 

این کنفرانس دو روزه شامل 4 نشست اصلی با موضوعاتی از قبیل نقش جوانان در حمایت از محیط زیست و حفاظت از سیاره زمین برای آیندگان، تغییر نگرش و اهداف در زمینه مصرف و توجه به تولید پایدار برای نسل‌های آینده، بررسی راه‌های توانمندسازی نسل‌های آینده از طریق ایجاد آمادگی و زیرساختارهای آموزشی و اقدامات و مساعدت هایی که مجالس برای نسل‌های آینده می‌توانند و باید انجام دهند بود.

 

همچنین در حاشیه این اجلاس، با خانم گابریلا رئیس اتحادیه بین المجالس دنیا بحث و رایزنی شد. همینطور با نمایندگان پاکستان پیرامون مرزبانان ربوده شده، با نمایندگان ژاپن پیرامون حضور در بازار ایران، با نمایندگان چین و ترکیه پیرامون مسائل اقتصادی و زیست محیطی بحث و تبادل نظر شد.

 

در پاسخ به مطلب منتشر شده در سایت مازندمجلس می‌بایست به این موضوع اشاره نمود که در این سفر با توجه به تجرد دو عضو بانوی مجلس شورای اسلامی، هیات ایرانی به همراه اعضای خانواده در این سفر حضور یافتند که کل هزینه فرد همراه به صورت شخصی به حساب رئیس تشریفات مجلس واریز شد که فیش واریزی همسر آقای دامادی به این جوابیه پیوست شده است.

 

اضافه می‌گردد پس از پایان اجلاسیه و در زمان ترک سالن، همسر مهندس دامادی به منظور گرفتن عکس یادگاری در محل هیات ایرانی قرار گرفت و این موضوع مربوط به زمانی بود که مجلس از رسمیت خارج شده بود.

 

اما سایت خبری مازندمجلس در اقدامی سوال برانگیز بدون کسب اطلاع دقیق و بدون توجه به اصل مطلب، به پررنگ کردن حواشی پرداخته است.

 

در پایان امیدواریم اصحاب رسانه‌ که قطعا همگی در جهت اطلاع رسانی درست و آگاهی بخشی به جامعه در حال تلاش و کوشش هستند، با رعایت اخلاق حرفه‌ای و اصول اطلاع رسانی، به جای رقابت‌های سیاسی و انتخاباتی، انرژی خود را صرف عمران و آبادانی شهر و استان نمایند.

 

و من الله توفیق

روابط عمومی دفتر مهندس محمد دامادی

نماینده مردم شریف شهرستان‌های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی

توضیح پایگاه خبری مازندمجلس

ضمن تشکر از مسئولیت پذیری در شفاف سازی و احترام نماینده ساری به افکار عمومی آنچه از سوی پایگاه خبری مازندمجلس پیرامون اجلاس IPU منتشر شد برای پاسخ به افکار عمومی در خصوص دو پرسش بوده است و آن اینکه؛


اولا؛ آیا فردی غیر از هیئت رسمی ایران می‌تواند در جایگاه نمایندگان ایران حضور یابد؟ که پاسخ جناب دامادی برای چرایی حضور همسر ایشان در جلسه، غیر رسمی بودن جلسه در هنگام گرفتن عکس یادگاری بوده است، اما در آنچه که از سوی خبرگزاری خانه ملت منتشر شده است اشاره‌ای به غیر رسمی بودن جلسه نشده، حال افکار عمومی و اصحاب رسانه چگونه پی به غیر رسمی بودن جلسه در هنگام گرفتن عکس یادگاری ببرند.؟

ضمن اینکه با فرض غیر رسمی بودن جلسه آیا زمانی که عکس یادگاری در خبرگزاری رسمی به پیوست خبر اجلاس منتشر می‌شود این مسئله سبب انحراف افکار عمومی و القا حضور فردی غیر از هئیت ایرانی در جلسه رسمی نمی‌شود؟ و آیا این استدلال به اعتماد افکار عمومی و جایگاه عملکردی جناب نمایده خدشه وارد نمی‌نماید؟ که شاید سایر تصاویری که از حضرتعالی در دیدار با وزرا و سایر مسئولین نیز منتشر می‌شود صرفا از جلسات غیررسمی بوده و جنبه یادگاری دارد؟

ثانیا؛ دغدغه دیگر افکار عمومی که در پایگاه خبری مازندمجلس منعکس شد مبلغ هزینه سفر و اقامت بود و اینکه چه میزان از این مبلغ را جناب نماینده تکفل کرده‌اند که مخاطبین را به جوابیه جناب دامادی ارجاع می‌دهیم.

شایان ذکر است فرصت ارائه جوابیه و ابهام زدایی از توضیحات مازندمجلس برای نماینده ساری در این رسانه وجود دارد.

جوابیه دفتر نماینده ساری و طرح چند ابهام در توضیحات مازندمجلس محمد دامادی اجلاس IPU یا تور باکو اجلاس باکو جوابیه دفتر دامادی به مازندمجلس