برگزیده ها
چهار ویژگی آقای استاندار از زبان رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان مازندران

اختصاصی مازندمجلس: رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان مازندران بیان کرد: بیش از چهار دهه روی آقای استاندار شناخت دارم و وی را نیرویی خالص، پاک دست، توانمند و با تجربه می دانم.

اختصاصی مازندمجلس: پایگاه خبری مازندمجلس پس از انتخاب استاندار جدید مازندران به سراغ فعالان سیاسی استان رفته و نظر آن ها را در این باره جویا شده، در این مجال، گفت و گو با مهدی احمدی فولادی رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان مازندران را با هم می خوانیم:

انتخاب آقای حسین زادگان را به عنوان استاندار جدید مازندران چگونه ارزیابی می کنید و با توجه به شناختی که از وی دارید پیش بینی تان از میزان موفقیت وی در این سمت چیست؟

بعد از پیروزی انقلاب اول بار است یک فرد از مرکز استان (آقای حسین زادگان که بنده شناخت بیش از۴دهه از ایشان دارم) به عنوان یک نیروی خالص، پاک دست، توانمند و با تجربه لازم در مصدر بالاترین مقام اجرایی استان قرار گرفت. پیش بینی می کنم با این خصیصه های مثبت با همراهی و مشاورت نیروهای دلسوز به حول و قوه الهی موفقیت های بزرگی کسب خواهد کرد.

نظرتان درباره تغییر مکرر مدیریت ارشد استان چیست؟

بی شک یکی از عوامل توسعه نیافتگی استان تغییر مکرر مدیران است چه مدیریت ارشد و چه مدیریت های میانی. همین که یک مسئوال به زیر و بم کارمحوله و نقاط قوت و ضعف برنامه های خود آگاه می شود و راه حل های لازم برای رفع موانع کاری خود پیدا می کند با تغییر مدیر ارشد کشور و ورود تیم او به عرصه عمل از مسئولیت خود عزل می شود و یا باید در محیط جغرافیایی دیگر با شرایط ویژه آن دست و پنجه نرم کند، باز به سرنوشتی مشابه  قبل مبتلا می شود و این یکی از چالش های مهم توسعه است. در کشورهای پیشرفته یک عامل مهم توسعه تثبیت مدیریت است.

سه شعار مهم آقای حسین زادگان (امید اجتماعی، تدبیر اقتصادی و اعتدال سیاسی) را آیا علاج مسائل و چالش های مازندران می دانید ؟ فکر می کیند ظرفیت ها و پتانسیل های تحقق آن در استان فراهم هست؟

اگر همراهی و همکاری دولت و مردم با مدیر ارشد استان با قوت و قدرت ادامه یابد با عنایت به توانمندی بالای جناب حسین زادگان پیش بینی می شود که ایشان می تواند شعارهای خود را در عمل محقق کند و زمینه تحقق آن ها در استان فراهم است.

آیا احزاب استان برنامه ای برای تحقق این سه شعار مهم آقای استاندار دارند؟

اگرچه در کشور متاسفانه اراده لازم برای تقویت احزاب وجود ندارد و در طول تاریخ چنین اراده ای نبود ولی باید قبول کنیم که یکی از ارکان پنج گانه یک حکومت دمکراتیک وجود احزاب پویاست و باید حاکمیت آنها را تقویت کند و موانع سر راه آنها را بر دارد. وجود احزاب و رقابت سالم بین آنها زمینه مناسب برای موفقیت مدیران است.

یکی از شعارهای آقای حسین زادگان تحقق 30 درصدی استفاده از ظرفیت بانوان بوده چقدر وی را در تحقق این مهم موفق می دانید؟

بانوان نه تنها نیمی از جامعه را تشکیل می دهند بلکه نقش بی بدیل آن ها برای پرورش نیم دیگر جامعه در جایگاه مادر انکار ناپذیر است موفقیت آنان در عرصه تحصیل علم که گوی سبقت را از مردان ربوده اند، نشان می دهد اگر مدیری نتواند و نخواهد از این گنجینه ارزشمتد استفاده کند، فعالیتش ناقص خواهد بود. جناب حسین زادگان در طول مدیریت چند ساله خود نشان داد که به استفاده از این سرمایه با ارزش در جامعه معتقد است و در عمل نیز آن را نشان داد و نشان خواهد داد

از دیگر برنامه های آقای حسین زادگان بکارگیری نخبگان استان است پیش بینی تان از امکان تحقق آن چیست؟

 اصلی ترین عامل توسعه هر جامعه نیروی انسانی آگاه، توانا، اندشمند و با اراده بالاست مسلما نخبگان بیش از دبگران از این ویژگی ها برخوردارند و چاره ای جز کمک گرفتن از آن ها برای هیچ حکومتی وجود ندارد به تبع از رموز اصلی موفقیت مدیر ارشد استان نیز استفاده از این سرمایه های ارزشمند است.

سخن پایانی

موفقیت روز افزون و پیروزی قاطع دوست قدیمی و عزیزم را از درگاه خدای تبارک و تعالی خواهانم.

* اگرچه اصطلاح چهارمیخه کردن در امپراطوری روم روشی مرسوم برای مجازات و مصلوب کردن بوده است اما اینک با برشمردن 4 ویژگی مهم حسین زادگان (که کمتر مسئولی هر 4 ویژگی را داراست) از سوی رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان مازندران، نشان می دهد که آقای استاندار عملا محصور شده و گریز از این ویژگی ها بسیار دشوار خواهد بود. انتظارات از وی بسیار بالاست و این مسئولیست وی را بسیار سنگین تر می کند.

چهار ویژگی آقای استاندار از زبان رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان مازندران مهدی احمدی فولادی احمدی فولادی رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان مازندران استاندار جدید مازندران مجید حسین زادگان احمد حسین زادگان نظر فعالان سیاسی مازندران درباره استاندار جدید