برگزیده ها
آمار عجیب احمدی لاشکی از مدارس تخریبی کشور/ تاکید بر جراحی آموزش و پرورش کشور

مازندمجلس: نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: حدود ۳۳ درصد از مدارس کشور تخریبی است؛ حدود ۳۲ درصد نیز مدرسه نیاز به مقاوم‌سازی داریم یعنی تقریبا ۲سوم مدارس کشور نیاز به اصلاح، مرمت و نوسازی دارند.

مازندمجلس: قاسم احمدی لاشکی در مورد وضعیت اعتباری که در بخش نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور در هر استانی وجود دارد گفت: حدود 33 درصد از مدارس کشور تخریبی است؛ حدود 32 درصد نیز مدرسه نیاز به مقاوم‌سازی داریم یعنی می‌شود گفت تقریبا 2سوم مدارس کشور نیاز به اصلاح، مرمت و نوسازی دارند و ممکن است با یک زلزله کوچک 4ریشتری خدایی ناکرده در روز بتواند جان بسیاری از دانش‌آموزان را بگیرد بنابراین باید هم و غم مجلس این باشد که فکر اساسی برای این مجموعه کنند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: پول‌هایی که برای این منظور در نظر گرفته می‌شود با این رقم‌های پایین گره‌گشا نیست. اعتباراتی که از محل‌های گاز و فیش‌های آب و برق و ... در نظر گرفته می‌شود رقمی نیست، کل آن 200، 300 میلیارد می‌آید درصورتی که گره‌ای از کار باز نمی‌کند. پیش بینی من این است که شاید بالغ بر 20هزار میلیارد نیاز باشد. با شرایط فعلی فکر نمی‌کنم که اتفاق خاصی در بودجه 98 رقم بخورد. چراکه بودجه را برای آموزش و پرورش 43 هزار میلیارد تومان بستند.

 

تنها 43هزار میلیارد از بودجه سهم آموزش و پرورش است

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: بعد از رفاه اجتماعی که 113 هزار میلیارد تومان را شامل بیمه‌های امدادی، حمایتی، صندوق‌های بازنشستگی، بهزیستی، کمیته امداد و امثالهم گذاشتیم، پول دومین بحث ما که حدود 78 میلیارد تومان بود به حوزه آموزش رفت و این آموزش شامل آموزش عالی، آموزش پزشکی و آموزش و پرورش است که 43هزار میلیارد آن سهم آموزش و پرورش است.

 

سهم بسیار ناچیز بودجه در بحث فضای آموزشی و کیفیت بخشی آموزش

احمدی لاشکی تصریح کرد: این رقم به جز 2 هزار میلیاردی که برای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان می‌رود بقیه آن شاید 98 و نیم درصد آن پول برای حقوق و مزایای معلمان است بنابراین در بحث فضای آموزشی، بحث کیفیت بخشی آموزش و در بخش سرانه دانش‌آموزی و امثالهم عدد آنچنانی نداریم که بخواهیم هزینه کنیم.

 

 43هزار میلیارد از 78 میلیارد تومان بودجه آموزش سهم آموزش و پرورش است

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌هایی که شیاطینی مثل ترامپ مخصوصا بعد از خروج از برجام در برنامه‌های خود گذاشته‌اند و تحریم‌هایی که مجدداً اعمال می‌شود، سهم فروش نفت از 2میلیون و هفتصد هزار صادرات بشکه نفتی ما به حدود 1میلیون می‌رسد رقم آنهم که در سال گذشته با 55دلار بسته شد امسال با 50 دلار بسته می‌شود این نشان می‌دهد که سقفی از اعتبارات ما پایین می‌آید و زمانی که سقف اعتبارات ما پایین می‌آید نمی‌توانیم با آن کاری انجام دهیم.

 

ارائه طرح تنظیم مقررات مالی برای آموزش و پرورش برای حل مشکلات مالی این حوزه

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطر نشان کرد: امیدوارم در تلفیق بودجه منابعی برای این کار پیدا شود البته برای حل این مشکلات طرح جدیدی را تحت عنوان تنظیم مقررات مالی برای آموزش و پرورش گذاشتیم و در کمیسیون بودجه بحث آن را کردیم که بخشی از درآمدهای شهرداری را به آن اضافه کنیم یا دنبال تاسیس بانکی تحت عنوان بانک فرهنگیان باشیم.

 

آموزش و پرورش در دولت نیاز به یک جراحی بزرگ دارد

 نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان گفت: اگر بتوانیم در حوزه اقتصادی با این جمعیت بزرگ و این منابع بزرگی که آموزش و پرورش دارد درست استفاده کنیم پیش‌بینی می‌شود که می‌توان امیدوار بود؛ بنابراین اعتقاد دارم که آموزش و پرورش در دولت نیاز به یک جراحی بزرگ دارد و در آنجا باید حمایت‌های جدی و اساسی اتفاق بیفتد و مجلس هم با تمام قوا برای حمایت آن آمادگی دارد

آمار عجیب احمدی لاشکی از مدارس تخریبی کشور/ تاکید بر جراحی آموزش و پرورش کشور قاسم احمدی لاشکی نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس مدارس تخریبی نوسازی مدارس