برگزیده ها
آیت ا... طبرسی: بهره گیری از منابع موثق و دسته اول از ویژگی های برجسته ساختاری کتاب تجلی مودت است

اختصاصی مازندمجلس: آیت ا... طبرسی افزود: کثرت ارجاعات و بهره گیری از منابع موثق و دسته اول از ویژگی های برجسته ساختاری این کتاب است.

اختصاصی مازندمجلس: نشست تخصصی و راهبردی حضرت آیت ا... طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران با مولف کتاب «تجلی مودت» که دو ساعت و نیم به طول انجامید با گزارش و توضیحات عمومی و تخصصی غلامرضا رمضانی پور پیرامون فرآیند چهار ساله تالیف این اثر شروع و سپس با رهنمودها، بیانات و سؤالات آیت الله طبرسی ادامه یافت. همچنین اعضای کادر مرکزی ستاد بازسازی عتبات عالیات به همراه محمدحسن اصغری ریاست ستاد نیز گزارشی از تاثیرات فرهنگی این کتاب بر نگاه و فعالیت سایر استان های کشور تقدیم نمودند.

آیت ا... طبرسی: بهره گیری از منابع موثق و دسته اول از ویژگی های برجسته ساختاری کتاب تجلی مودت است

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: مولف کتاب «نقش تمدن ساز مازندران در بازسازی عتبات عالیات» از نخبگان دانشگاهی، اهل قلم در جبهه فکری انقلاب اسلامی هستند که با تسلط به ادبیات فرهنگ جهانی و مبانی انقلاب اسلامی نظریه تمدنی نوینی مبتنی بر عقلانیت و مدنیت وحیانی را به نام «تمدنشهرهای دانش بنیان» با محوریت نقش مازندران پردازش نمودند.  

 

وی، با بیان اینکه کثرت ارجاعات و بهره گیری از منابع موثق و دسته اول از ویژگی های برجسته ساختاری این کتاب است، افزود: به لحاظ محتوایی نیز مولفان این کتاب از نخستین تمدن پژوهانی هستند که به نقش بین المللی تاثیرات مازندران درعرصه فرهنگ و تمدن سایر ملل قلم فرسایی نمودند.

 

آیت ا... طبرسی تصریح کرد: امیدوارم آقای رمضانی پور به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور در گروه فرهنگ و تمدن اسلامی با چنین توان و فرهیختگی در قلم برای تاریخ انقلاب مازندران و نقش مازندران در دفاع مقدس قلم زده و برای شهدای مازندران بنویسند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: جامعیت علمی مولف در علوم اسلامی اعم از فرهنگ، تمدن، تفسیر، مبانی فلسفه صدرایی، عرفان، ادبیات، کلام، حدیث، رجال و تاریخ موجب شده  که کتاب «تجلی مودت» صرفا گزارش دهی تاریخی از حضور مازندران در عتبات عالیات نباشد، بلکه نقش برجسته تمدنی مازندران در اعتلای فرهنگی عتبات از سال 250 ه.ق تا اکنون به وضوح مورد تحلیل جامعه شناختی قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از کارهای حماسی و تمدن ساز مازندران پس از انقلاب (از جمله دو مرتبه حضور مازندران در بازسازی شهر سوسنگرد) مورد تغافل و مهجوریت اهل قلم و رسانه قرار گرفته است، گفت: به لطف الهی و پیگیری آقای اصغری (رئیس ستاد بازسازی عتبات استان) این کتاب توانست چنین حماسه اخیر و شکوهمند را به ثبت دقیق تاریخی برساند.

 

طبرسی در پایان افزود: به مسئولین فرهنگی استان و مدیران رسانه های تصویری و صوتی مازندران پیشنهاد می دهم در انتقال و گزارش رویدادها و کارهای بزرگ فرهنگی استان از قلم و بیان و نوع نگاه آقای رمضانی پور که از نخبگان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی می باشند، بهره مند گردند.

 

کتاب تجلی مودت افق حرکت فرهنگی ستاد بازسازی عتبات را روشن نمود

محمدحسن اصغری ریاست ستاد بازسازی عتبات مازندران در این دیدار با بیان اینکه تبیین دکترین ستاد بازسازی عتبات عالیات توسط آقای رمضانی پور در این کتاب موجب شد که افق و استراتژی حرکت فرهنگی و تمدن ساز ستاد بازسازی عتبات ایران که مورد نظر مقام معظم رهبری بوده به خوبی پردازش و روشن شود.

 

وی، افزود: کتاب تجلی مودت به خوبی منویات و مکنونات رهبری انقلاب در تاسیس ستاد بازسازی را برای تمام اعضای ستاد در کشور تبیین نمود.

 

اصغری تاکید کرد: تشویق و حمایت و دعای خیر ما و همه دغدغه مندان فرهنگ اصیل علوی و فاطمی مازندران برای مولف کتاب به عنوان قدردانی از ایشان خواهد بود.

 

لازم به ذکر است بنا بر نظر و پیشنهاد رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، کتاب تجلی مودت در روز جمعه (نوزدهم بهمن ماه) در دهه فجر و مصادف با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا در مصلای نماز جمعه ساری با حضور حضرت آیت الله طبرسی و استاندار رونمایی خواهد شد.

دیدار مولف کتاب «تجلی مودت» و اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران با نماینده ولی فقیه در استان غلامرضا رمضانی پور آیت ا... طبرسی: بهره گیری از منابع موثق و دسته اول از ویژگی های برجسته ساختاری کتاب تجلی مودت است آیت ا... طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران محمدحسن اصغری ریاست ستاد بازسازی عتبات مازندران