برگزیده ها
۶ تریلیون تومان در اختیار 10 هزار خانوار مازندرانی

مازندمجلس: حدید ۸ تریلیون تومان در بانک‌های مازندران سپرده‌گذاری شده که ۷۴ درصد آن یعنی حدود ۶ تریلیون تومان آن در اختیار ده هزار خانوار مازندرانی است.

مازندمجلس: براساس اطلاعات مرکز آمار ایران مازندران بالاترین نرخ متوسط پس‌انداز هر خانوار را داراست.به گفته مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز یک درصد سپرده‌گذاران بزرگ بانک‌ها، کسانی هستند که ۷۴ درصد سپرده‌ها را در اختیاردارند اگر این شاخص را در مازندران هم بسط دهیم درخواهیم یافت بخش اعظمی از سپرده‌های موجود در بانک‌های استان متعلق به یک درصد سپرده‌گذاران است.

 

بیش از یک‌میلیون خانوار مازندران به استناد اطلاعات مرکز آمار به‌ طور میانگین، هر کدام ۸ میلیون تومان سپرده در بانک‌ها دارند، از ضرب این دو عدد در می یابیم که حدود ۸ تریلیون تومان در بانک‌های مازندران سپرده‌گذاری شده  که ۷۴ درصد آن یعنی حدود ۶ تریلیون تومان آن در اختیار ده هزار خانوار مازندرانی است.

 

امیدواریم سرپرستان این خانواده‌ها پیش‌تر از  این از گرفتن یارانه انصراف داده باشند در غیر این صورت مدیریت ارشد استان بر اساس لایحه بودجه سال ۹۸ که به استانداران اختیار مربوطه را داده است، ضمن تدبیر اقتصادی، یارانه این خانواده‌ها را به نفع افراد نیازمند حذف نماید.

حذف یارانه سه دهک بالای درآمدی در انتظار تدبیر اقتصادی حسین‌زادگان