برگزیده ها
اپورتونیسم رسانه ای اصلاح طلب در مازندران

اختصاصی مازندمجلس: یکی از همین غوغاسالاران رسانه ای به اصطلاح اصلاح طلب خیلی زود شمشیر بر استاندار اطلاح طلبان کشید در حالی که برای ریبع فلاح اصول گرا سینه چاک شده بود.

اختصاصی مازندمجلس: اپورتونیسم رسانه ای جریان خطرناکی است که نه گفتمان می شناسد و نه وجدان فرهنگی و رسانه ای دارد. اپورتونیسم رسانه ای می تواند جامعه و فضای فرهنگ و اندیشه را به فساد و تباهی بکشاند. این نوع از اپورتونیسم که ویروسی خطرناک در حوزه فرهنگ است،جریانی کاملاً درونی محسوب می شود که شناخت مقتضیاتش بسیار دشوار و در موارد فراوان جز برای عده ای خاص ناممکن است.اپورتونیسم رسانه ای به راحتی می تواند با تزریق اندیشه های انحرافی بر اساس آن چیزی که مدیران و سران آنها می خواهند اذهان هر جامعه را مسموم و فرهنگ سیاسی و اجتماعی را منحرف  سازد. بر همین اساس است که برخی رسانه های اصلاح طلب در مازندران روشی فرصت طلبانه دارند که مدیران مسئولشان از گفتمان اصلاح طلبی فقط اصلاح طلبی اش را بلدند و از واژه گفتمان حرافی را می شناسند و شناختی از اقتضائات اصلاح طلبی و آزادمنشی ندارند. این رسانه ها که هیچ اصالت اصلاح طلبی نداشته،بنابر برخی مصالح سیاسی و اجتماعی خود را به بدنه اصلاحات چسبانیده و چنان در تار و پود این جریان فرو رفته و با آن در هم  تنیده شده اند که خود را جریان ساز و سردمدار آن نموده اند.

جریان اپورتونیست رسانه ای مازندران برای رسیدن به اهداف خود از هیچ کوشش و تلاشی دریغ ندارد و از روش های تبلیغی و رسانه ای خاص و ویژه ای استفاده می کند. برای سردمداران این جریان فرقی ندارد چه مهره هایی از چه جریانی در سطوح کلان حوزه های مدیریتی استان قرار می گیرند؛ فقط مهم این است که منافع گردانندگان این رسانه ها آن جور که می خواهند تأمین شود. پس نباید تعجب کرد چرا در این استان عده ای در آغوش روحانی می روند و به سمت مؤتلفه و قالیباف و احمدی نژاد غش می کنند.  

بزرگترین ویژگی بارز این نازک دلانِ نازک اندیش کم صبری و کم تحملی ایشان است. آن گونه که اگر منافعشان را در خطر ببینند و یا آنی شود که آنها نمی خواهند، به سرعت تغییر موضع داده و یاران دیروز را به قیمت برگی خشک می فروشند.

نگارنده در نوشتار "شب یلدای حاج مجید" پیش بینی کرده بود که بسیار زود مدعیان اصلاح طلبی پوست خربزه از زیر پای استاندار خواهند کشید.و کشیدند. یکی از همین غوغاسالاران رسانه ای به اصطلاح اصلاح طلب خیلی زود شمشیر به روی استاندار اطلاح طلبان از نیام بر کشید در حالی که برای ریبع فلاح اصول گرا سینه چاک شده بود. و امروز که هنوز جوهر امضای حکم استاندار خشک نشده به احتمال برخی اقتضائات سیاسی و مدیریتی و انتخاباتی او را با ادبیاتی تحقیرآمیز و سخت نواختند و بر او تاختند. این خودباوران رسانه ای یادشان نیست راجع به شهردار مرکز استان و جریان عملگرایی چه می گفتندکه امروز زیرکانه با تخریب و تحقیر سیاست ها و برنامه های استاندار، از جریان جهادی و جای خالی آن در سازندگی استان به گونه ای فریاد وااسفا سر داده و خود را در برابر استاندار قرار می دهند تا دلبری هم داشته باشند برای کارفرمای جدیدشان در آن سوی میدان استانداری.

بارزترین ویژگی پنهان خودباوران رسانه ای ارائه نقدهای درون گفتمانی، دلسوزانه و مشفقانه ی ایشان است. دقیقاً به دلیل همین حضور پر رنگ درون گفتمانی است که شناسایی نیات درونی سردمداران این جریان بسیار دشوار می شود. زیرا از زاویه و گوشه ای تفکرات مسموم خود را به جریان اصیل و مردمی اصلاحات تحمیل می کنند که به طور کامل پوشش خیرخواهانه و اصلاح طلبانه دارد. از آنجایی که این فرصت طلبان خود را در لایه های تصمیم ساز اصلاحات استان به خصوص در حوزه رسانه ای قرار می دهند حتماً بدنه جریان اصلاحات گمان می کند که ایشان حرفی به حق می زنند. در حالی که همین جریان سازهای اپورتونیست بسیار ملایم جهت حرکت جریان و افکار عمومی را به آن سویی که می خواهند سوق می دهند و در صورتی که منافعشان تأمین نشود از محکوم کردن دیگران و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت خطاهایشان هیچ گریزی ندارند. رسانه هایی که در ارکستر اصلاح طلبان با ساز اصول گرایان می نوازند.

 

مسعود طبری       

اپورتونیسم رسانه ای اصلاح طلب در مازندران مجید حسین زادگان رسانه های اصلاح طلب اپورتونیسم