برگزیده ها
سهم عمده ای از توان نمایندگان خرج جزییات اجرایی در حوزه انتخابیه می شود/ موافق استانی شدن انتخابات مجلس هستم

مازندمجلس: عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس خاطر نشان کرد: یک نماینده مجلس، سهم عمده ای از توان خود را خرج جزییات اجرایی در حوزه انتخابیه اش می کند که پرداختن به این پروسه، انرژی زیادی از او را برای رایزنی با مدیران ملی،استانی و شهرستانی هدر می دهد.

اختصاصی مازندمجلس: نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار مازندمجلس پیرامون طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت: وقتی آراء یک نماینده مجلس برخاسته از حوزه انتخابیه کل استان باشد، ورود نماینده به مسائل جزئی مفهوم خود را از دست می دهد و او الزام می یابد با دید فرا منطقه ای به موضوعات نگاه کند.

شمس الله شریعت نژاد خاطر نشان کرد: یک نماینده مجلس، سهم عمده ای از توان خود را خرج جزییات اجرایی در حوزه انتخابیه اش می کند که پرداختن به این پروسه، انرژی زیادی از او را برای رایزنی با مدیران ملی،استانی و شهرستانی هدر می دهد.

وی افزود: بخش عمده ای از نگاه مردم، انجام امورعمرانی و مشاهده عملی اثر مصوبات مجلس در محل زندگی خودشان است.

شریعت نژاد بیان کرد : مساله بنیادی روال کنونی انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که هر داوطلب نمایندگی با داشتن قدرت بسیج طایفه و قبیله در حوزه انتخابیه خود می تواند به آسانی بر نتیجه انتخابات تأثیر بگذارد،این در حالی است که در شکل استانی شدن انتخابات قدرت نفوذ کاندیدا بر گستره استانی به این راحتی نخواهد بود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اظهار کرد: استانی شدن انتخابات مجلس این امر را ممکن می سازد که چهره های شاخص و کارآمد سیاسی،اجتماعی ،فرهنگی و اقتصادی  وارد صحن قانونگذاری شوند.

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس تصریح کرد: تمرکز نمایندگان برامور ملی و پرهیز از صرف اوقات نمایندگی برای امور جزئی با حفظ ویژگی محلی،برنامه‌محوری به جای شخص‌محوری،افزایش کارایی مجلس از طریق ایجاد امکان انتخاب داوطلبان شاخص‌تر با صلاحیت‌های برتر،حذف رقابت‌های شدید و اختلاف‌برانگیز قومی -قبیله‌ای و تقویت همبستگی ملی، عادلانه شدن نظام انتخاباتی و ایجاد فرصت‌های برابر برای تمام افراد ملت هم چنین تقویت فرهنگ حزب پذیری از جمله اهداف اصلی طرح استانی شدن انتخابات مجلس است.

شریعت نژاد گفت: از مزایای طرح استانی شدن انتخابات مجلس این است که مجلس کار قانونگذاری خود را انجام می دهد و کار اجرایی نیز در دست دولت و مدیران دولتی، شوراها و شهرداران باقی می ماند.در این صورت خواهد بود که نتایج حاصله از تصویب قوانین مجلس به کل کشور کمک می‌کند.

وی افزود: استانی شدن انتخابات موجب می شود نمایندگان منتخب مردم از وزن ملی برخوردار باشند

این نماینده مجلس اظهار کرد:طرح استانی شدن انتخابات مانع ورود نمایندگان به مسائل ریز امور اجرایی در حوزه انتخابیه شان می شود، هر چند مردم معمولا جز نمایندگان، به مسئولین دیگری که پاسخگوی مشکلاتشان باشند دسترسی کمتری دارند.در حقیقت نماینده مردم در مجلس جور کم کاری دستگاه های اجرایی را به دوش می کشد. 

شریعت نژاد بیان کرد: بیش از 120 نماینده مجلس از جمله من با طرح استانی شدن انتخابات مجلس موافق هستیم

وی گفت: بررسی یک بند از این طرح در کمیسیون شوراها باقی مانده که پس از تصویب آن به هیات رییسه ارجاع می شود تا در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

سهم عمده ای از توان نمایندگان خرج جزییات اجرایی در حوزه انتخابیه می شود موافق استانی شدن انتخابات مجلس هستم نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شمس الله شریعت نژاد