برگزیده ها
تغییر شرایط پذیرش در دانشگاه‌ها و کنکور ۹۸

مازندمجلس: عضو شورای سنجش و پذیرش دانشجو با اشاره به مصوبه این شورا از تغییر در شرایط پذیرش در دانشگاه‌ها و کنکور ۹۸ خبر داد.

مازندمجلس: سیدجواد ساداتی‌نژاد با اشاره به جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو درباره تصمیم این شورا برای کنکور 98 گفت: در جلسه شورا مصوب شد که 85 درصد رشته محل‌هایی که در کنکور وجود داشته امسال از فرآیند کنکور حذف شود لذا با این اتفاق، استرس‌ها و چالش‌هایی که در فرآیند کنکور وجود داشت، کاهش پیدا می‌کند.



متقاضیان85 درصد رشته محل‌ها به دانشگاه مراجعه کنند

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به طراحی انجام شده، متقاضیان برای این رشته‌هایی که به زودی اعلام می‌شود صرفا به دانشگاه مراجعه و درخواست خود را ثبت می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس سوابقی که وزارت آموزش و پرورش در اختیار دارد و آنها در اختیار دانشگاه‌ها می‌گذارد، دانشگاه‌ها بر اساس سوابق تحصیلی دانشجویان را انتخاب به سازمان سنجش اعلام می‌کنند و سازمان سنجش هم آن را به عنوان قبولی تایید می‌کند و کار پیش می‌رود.



15 درصد باقی مانده عمدتا بر اساس رشته محل است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: بر این اساس، 85 درصد رشته محل‌های مورد اشاره دیگر در دفترچه کنکور نمی‌آید و 15 درصد باقی مانده عمدتا بر اساس رشته محل است؛ مثلا رشته پزشکی اعم از آنکه در تهران باشد یا زابل.

ساداتی‌نژاد پیش بینی کرد حدود 50 درصد از آمار ثبت نام کنندگان در کنکور سراسری کم شود و توضیح داد: البته در سال اول ممکن است عده‌ای بخواهند هم از طریق دانشگاه ثبت‌نام کنند و هم در کنکور شرکت کنند تا خودشان را در رشته‌های پرطرفدار نیز تست کنند.

عضو ناظر مجلس در شورای سنجش و پذیرش دانشجو با بیان اینکه جا افتادن این موضوع در شاید زمان‌بر باشد،  تاکید کرد: باید اطلاع رسانی درستی در این خصوص انجام شود؛ زیرا وقتی 85 درصد رشته‌ها بدون کنکور می‌شود باید بار کنکور پایین بیاید.

تغییر شرایط پذیرش در دانشگاه‌ها و کنکور ۹۸ کنکور ۹۸ پذیرش در دانشگاه‌ها عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس سیدجواد ساداتی‌نژاد