برگزیده ها
 تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور/تذکر ۴۴ نماینده به رئیس جمهور و ۳ وزیر درباره تداوم فعالیت غیرقانونی بازنشستگان

مازندمجلس: عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

مازندمجلس: علی اصغر یوسف نژاد در نشست علنی مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد.

تذکر سیداحسان قاضی زاده هاشمی و 43 نماینده دیگر به رئیس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد ضرورت جلوگیری از تداوم فعالیت غیرقانونی بازنشستگان در زیرمجموعه های وزارتخانه ها، نهادهای عمومی غیردولتی و موسسات و بنگاه های اقتصادی زیرمجموعه آن ها.  

تذکر داود محمدی به رئیس جمهور و وزیر اقتصاد درباره تکلیف مالایطاق در لایحه بودجه دولت به اداره کل امور مالیاتی استان برای تامین هزار و 800 میلیارد تومان از محل مالیات های ماخوذه در سال از شرکت ها، کارخانجات، کسبه، اصناف و سایر اقشار.

تذکر احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم به رئیس جمهور درباره حل مشکل بیمه تکمیلی خانواده معظم ایثارگران.

تذکر هاجر چنارانی نماینده نیشابور و فیروزه به وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ مدیرعامل اگزوز خراسان از مدیران پروازی شهرستان است که با عدم مدیریت سبب تعطیلی و اخراج 200 کارگر این مجموعه شده چرا رسیدگی می شود.

تذکر جبار کوچکی نژاد نماینده رشت به وزیر کشور؛ چرا به ضعف شدید مدیریت شهری شهر رشت توجهی نمی شود و تذکر به وزیر صنعت چرا قیمت ارزاق عمومی مردم کنترل نمی شود و تذکر به رئیس جمهور چرا به بیمه آزادگان، جانبازان و خانواده ایثارگران توجهی نمی شود.

تذکر عبدالغفور ایران نژاد نماینده چابهار، نیک شهر و کنارک به وزیر آموزش و پرورش؛ دستور اقدام فوری و عاجل در برچیدن مدارس کبیری و ساخت مدرسه آموزشی استاندارد در استان.

تذکر محمد حسن نژاد نماینده مرند و جلفا به رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی؛ علت عدم توجه دولت به جاده های بین المللی مرند- خوی و مرند- جلفا و وقوع روزانه چندین تصادف منجر به فوت و جرح در جاده های مذکور.

تذکر داود محمدی نماینده قزوین، آبیک و البرز به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اجرای قانون درباره کارگزاران مخابرات روستایی براساس مفاد ماده 83 قانون الحاق برخی از مواد به مقررات مالی دولت سال 93 در شرکت مخابرات مکلف است با آن ها قرارداد منعقد کند.

تذکر احد آزادی خواه نماینده ملایر به وزیر کشور؛ ضرورت رسیدگی به مطالبات کلانتری ها، پاسگاه ها و ستادهای نیروی انتظامی در حوزه بروزرسانی ماشین آلات و سایر تجهیزات و امکانات

تذکر داود محمدی به رئیس جمهور درباره ضرورت توجه جدی به جامعه ایثارگران در لایحه بودجه سال 98 به منظور حل مشکلات آن ها به ویژه در حوزه بیمه های تکمیلی و درمان و تامین کسری حدود 40 هزار میلیارد تومان.

تذکر سیدقاسم جاسمی نماینده کرمانشاه به وزیر صنعت، معدن و تجارت، درباهر وضعیت نابسامان بازار خودرو و عدم قدرت خرید مردم به دلیل سوءمدیریت مجموعه وزارتخانه

تذکر نادر قاضی پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران به رئیس جمهور، وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی درباره اجرای دقیق قانون عفاف و حجاب در دستگاه های اداری و دولتی به ویژه در اماکن عمومی و داخل هواپیماهای داخلی و تذکر به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با توجه به بند 10 اصل 3 قانون اساسی تصویب کامل بنیه دفاعی ملی از طریق آموزش نظامی عمومی برای حفظ استقلال، تمامیت ارضی و نظام اسلامی کشور

تذکر داود محمدی نماینده قزوین، آبیک و البرز به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ضرورت تامین اعتبارهای موردنیاز در لایحه بودجه سال 98 به منظور اجرای قانون حمایت از معلولان در خصوص کارآفرینی، حق السهم بیمه کارفرما، بیمه تکمیلی معلولان و ضایعه نخاعی و استخدام معلولان.

تذکر عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد به وزیر کشور ضمن تشکر از مساعدت مالی برای حل مشکل مالی شهرداری بروجرد و کمک به پرداخت معوقات کارگران ضرورت دارد درخصوص اعزام تیمی جهت شناساسی معترضان وضعیت نامناسب فعلی اقدام شود.

تذکر شهاب نادری نماینده اورامانات به وزیر کشور درخصوص بی‌توجهی به دانشجویان در کشور و به وزیر نفت درخصوص اینکه گازکشی نسبت به شاخص کشوری و استان پایین است و تذکر به وزیر نیرو درخصوص بی‌توجهی به برق‌کشی به 10روستای مناطق زلزله زده و شبکه فرسوده برق در حوزه اورامانات.

تذکر شهاب نادری نماینده اورامانات به  وزیر صنعت و معدن درخصوص اینکه چرا شبکه های صنعتی حوزه اورامانات و مناطق زلزله زده هنوز پیشرفتی نداشته و کارگاه ها در شهرک صنعتی  ایجاد نشده اند.

تذکر احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم به رئیس جمهور درخصوص اینکه قبل از پذیرفتن استعفای وزیر بهداشت و درمان از وی در خصوص بدهی چند هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت توضیح بخواهد و تذکر این نماینده به وزیر بهداشت در  خصوص پاسخگویی در مورد مشکلات و بدهی های وزارت بهداشت و عدم فرار از پاسخگویی.  

تذکر سیدجواد حسینی کیا نماینده سنقر به رئیس جمهور در خصوص حل سریع مشکل بیمه تکمیلی جانبازان و ایثارگران و تذکر به رئیس جمهور در خصوص علت کاهش محسوس بودجه دفاعی و فرهنگی کشور.

تذکر محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان به آموزش و پرورش در خصوص تسریع در صدور احکام فرهنگیان آذربایجان غربی جهت اعمال امتیاز مناطق عملیاتی و جنگی و اعمال این امتیازات از دی ماه سال جاری و تذکر این نماینده به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع در اجرای کنارگذر بوکان و تسریع در احداث باند دوم بوکان- میاندوآب و بوکان- سقز.

تذکرسیدجواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش در مورد علت بی‌توجهی به فرهنگیان در موضوع رتبه‌بندی چیست؟

تذکر اکبر رنجبرزاده  نماینده مردم اسدآباد به رئیس جمهور، شهرداری و وزارت کشور، مردم به لحاظ نبود اعتبار و عدم کمک و حمایت از طرف وزارت کشور در رنج و فشار هستند و ایجاد طرح‌ هادی روستاها و بهسازی راه‌های روستایی و خیلی از مطالبات پیمانکاران در انتظار موافقت دولت و اعلام به شورای نگهبان مبنی بر پذیرش اصلاح قانون بودجه 97 که اخیرا به تصویب مجلس رسیده است‌ می‌باشد. انتظار می‌رود که هر چه سریعتر مسیر تصحیح قانون بودجه 97 طی شود.

تذکراکبر رنجبرزاده  نماینده مردم اسدآباد به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  تعداد قابل توجهی از روستاهای اسدآباد دسترسی به اینترنت ندارند ضرورت دارد مورد عنایت برای تأمین اعتبار و اقدام قرار گیرد.

تذکرعلی ابراهیمی  نماینده مردم شازند به وزیر صنعت، معدن و تجارت چرا قیمت انواع تراکتور در دو مرحله به مبلغ قابل توجهی گران شده است و باعث ایجاد مشکلاتی برای افرادی که در نوبت وام بوده‌اند و استعلام قیمتها را انجام داده‌اند و مجبور هستند مجددا مراحل اداری را طی کنند.

تذکرعباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نایین، خور و بیابانک به وزیر جهاد کشاورزی در جهت عدم تأمین خوراک طیور در چند روز گذشته.

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور/تذکر ۴۴ نماینده به رئیس جمهور و ۳ وزیر درباره تداوم فعالیت غیرقانونی بازنشستگان یوسف نژاد قرائت کرد