برگزیده ها
آخرین خبرها از طرح افزایش 40 نماینده و استانی شدن انتخابات مجلس

مازندمجلس: عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس از جمع آوری امضای بیش از 57 نماینده برای بررسی خارج از نوبت این طرح در صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: این طرح، طرح مهمی است که مورد توجه نمایندگان مجلس قرار دارد.

مازندمجلس: محمد محمودی شاه‌نشین با یادآوری اینکه قانون اساسی کشور اجازه داده است که هر 10 سال یکبار 20 نماینده به تعداد نمایندگان با توجه به رشد جمعیت کشور افزوده شود، گفت: در حال حاضر 19 سال است که تعداد نمایندگان مجلس تغییری نکرده و برای انتخابات سال آینده مجلس می‎توان 40 نماینده به تعداد فعلی 290 نماینده اضافه کرد.

نماینده مردم شهریار، قدس، ملارد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس جمعیت از استان‌ها نظرخواهی شد و برای نقاطی مانند رباط کریم، شهرهای اقماری استان تهران، یزد و تبریز رشد که جمعیت بالایی داشته‌‎اند، مطالعات خوبی صورت گرفت و حتی از وزارت اطلاعات و مرکز پژوهش‌های مجلس نیز نظرات کارشناسی اخذ شد و شوراهای عالی استان‌ها نیز درباره طرح افزایش تعداد نمایندگان اظهار نظر  کارشناسی کردند.



طرح افزایش 40 نماینده در مسیر صحن علنی

وی ادامه داد: در نهایت، چینش جدید نمایندگان تدوین و این موضوع در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تصویب شد و در نوبت ورود به صحن علنی مجلس قرار دارد که افزایش 40 نماینده را برای مجلس آینده پیش بینی کرده است.

وی از جمع آوری امضای بیش از 57 نماینده برای بررسی خارج از نوبت این طرح در صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: این طرح، طرح مهمی است که مورد توجه نمایندگان مجلس قرار دارد.



افزایش تعداد نمایندگان مجلس به تفکیک استان

شاه نشین همچنین درباره طرح استانی شدن انتخابات مجلس نیز توضیح داد: این طرح نیز به صورت جداگانه و موازی با طرح افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار مجلس قرار دارد که جلسات مختلفی را با دست اندرکاران انتخابات گذرانده است و نهایتا طرحی در کنار قانون جامع انتخابات وزارت کشور مبنای کار قرار گرفت و این موضوع نیز در دستور مجلس است.



طرح استانی شدن انتخابات مجلس بر افزایش تعداد نمایندگان مقدم است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه یک فوریت طرح استانی شدن انتخابات مجلس رأی آورد در صورت تصویب رأی آوردن استانی شدن انتخابات احتمال رد طرح افزایش تعداد نمایندگان قوت می‌گیرد و این موضوع از دستور کار مجلس خارج می‌شود.

آخرین خبرها از طرح افزایش 40 نماینده و استانی شدن انتخابات مجلس عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نماینده مردم شهریار قدس ملارد در مجلس محمد محمودی شاه‌نشین