برگزیده ها
انتخابات ۹۸ الکترونیکی برگزار می شود؟

مازندمجلس: رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس توضیحاتی درباره احتمال برگزاری انتخابات مجلس به صورت الکترونیکی در سال آینده ارائه کرد.

مازندمجلس: رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی،، با اشاره به احتمال برگزاری انتخابات سال آینده مجلس به صورت الکترونیکی، اظهار داشت: برگزاری الکترونیکی انتخابات حدود 18 فرآیند دارد و در کشورمان نیز انتخابات در برخی موارد الکترونیکی برگزار می‌شود اما بحث اصلی در اخذ رای و شمارش آرا الکترونیکی است.

وی ادامه داد: برای اخذ رای و شمارش آرای الکترونیکی در انتخابات مجلس، خبرگان و ریاست جمهوری باید شورای نگهبان نظر نهایی خود را اعلام کند و وزارت کشور نیز به عنوان مجری آن را اجرا کند؛ که تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

نماینده مردم کرج در مجلس با بیان اینکه باید تجهیزاتی که در روند برگزاری انتخابات الکترونیکی خریداری و به کارگیری می‌شود به تائید شورای نگهبان برسد، تصریح کرد: در انتخابات اخیر شوراهای اسلامی و شهر و روستا در برخی مناطق از دستگاه‌های الکترونیکی برای اخذ و شمارش آرا استفاده شد که این دستگاه‌‌ها باید بار دیگر به تائید شورای نگهبان برسد؛ زیرا نظارت برگزاری آن انتخابات بر عهده شورای نگهبان نبود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اظهار داشت: شورای نگهبان باید برگزاری الکترونیکی انتخابات را  تایید نهایی کند که تاکنون این موضوع را اعلام نکرده و در حال بررسی است.

انتخابات مجلس مجلس یازدهم انتخابات الکترونیکی