برگزیده ها
 کلیات طرح استانی شدن انتخابات تصویب شد

مازندمجلس: نمایندگان مردم در خانه ملت با تصویب کلیات طرح استانی شدن انتخابات موافقت کردند.

مازندمجلس: نمایندگان در جسه علنی امروز (چهارشنبه، 19 دی) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با 155 رأی موافق، 64 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 232 نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.‌

‌گفتنی است نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارجاع جزئیات طرح استانی شدن انتخابات به کمیسیون با 186 رأی موافق، 23 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بنابراین مقرر شد کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ظرف مدت یک هفته به جزئیات این طرح رسیدگی کنند.

بر اساس این گزارش پیش از بررسی کلیات طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی نمایندگان درخواست سلب فوریت از این طرح را مطرح کردند.

دکتر علی لاریجانی گفت: درخواست سلب فوریت وجهی ندارد چرا که نمایندگان روز گذشته به اولویت آن رأی دادند و این طرح در دستور کار قرار گرفته است. اولویت دادن به طرح به معنای تعیین تکلیف قانون است و به معنای رأی مثبت به آن نیست.

همچنین نمایندگان درخواست 3 ماه مسکوت ماندن طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را مطرح کردند.

حاجی دلیگانی: استانی شدن انتخابات باعث کاهش انگیزه مردم برای مشارکت در انتخابات می‌شود

حسینعلی حاجی دلیگانی در توضیح این درخواست بیان کرد: استانی شدن انتخابات از سال 78 در مجلس پنجم مطرح شد، این طرح در دوره های ششم، هفتم، هشتم و نهم مجلس نیز مورد بررسی قرار گرفت اما به نتیجه نرسید.
نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر در هفته‌های پایانی سال هستیم و مهمترین موضوع بررسی لایحه بودجه سال 98 است. مردم این روزها با مشکلاتی نظیر عدم درآمد کافی، اشتغال و معیشت دست و پنجه نرم می‌کنند، در این شرایط اگر نمایندگان استانی شدن انتخابات را مطرح کنند، مردم تصور می‌کنند نمایندگان به جای برطرف کردن مشکلات اقتصادی به دنبال انتخابات بعدی هستند.

وی ادامه داد: استانی شدن انتخابات باعث کاهش انگیزه مردم برای مشارکت در انتخابات می‌شود.

وکیلی: معیشت نامناسب مردم محصول ناکارآمدی برخی از ساختارهای فعلی است

بر اساس این گزارش‌‌‌‌ محمدعلی وکیلی در مخالفت با مسکوت ماندن طرح ‌ یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اظهار کرد: چرا نمایندگان هر طرحی که در دستور کار قرار می‌گیرد را به معیشت مردم پیوند می زنند و اصل موضوع را به حاشیه می برند که اقدامی پوپولیستی است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: از معیشت مردم نردبان نسازیم اگرچه رسیدگی به معیشت یکی از مطالبات مردم است اما باید بدانیم که این معیشت محصول ناکارآمدی برخی از ساختارهای فعلی است. اگر در برخی از این ساختارها تجدیدنظر نکنیم زنجیره معیشت پرمشکل تکرار می‌شود؛ اجازه دهید برخی از ساختارها تغییر کند

کلیات طرح استانی شدن انتخابات تصویب شد استانی شدن انتخابات مجلس انتخابات مجلس مجلس