برگزیده ها
 استاندار بومی به جوانان استان توجه بیشتری نشان دهد/ مازندران سرآمد نخبه پروری در کشور

مازندمجلس: رضیان گفت:با توجه به اینکه استاندار بومی است باید به جوانان استان توجه بیشتری نشان دهد.

مازندمجلس: عبداله رضیان در دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان مازندران اظهار داشت : از گذشته قطب تولیدات ما کشاورزی بوده اما در حال حاضر نوع نگرش ما به کسب و کار باید تغییر کند.

وی افزود:با توجه به ورودمان در عصر تکنولوژی کسب و کارهای خلاقانه و فناورانه در مرکز توجه قرار دارد.

نماینده مردم سوادکوه و قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مازندران در نخبه پروری سرآمد کشور است، گفت :هرچند غفلت هایی در بخش نخبگان و توجه به این قشر وجود دارد اما باید بسترهای لازم خدمت رسانی به این الگوهای مهم در جامعه هرجه سریع تر مهیا شده و برنامه ریزی برای کمک به بخش تولید انجام گیرد.

رضیان با اشاره به اینکه باید بخش تولید را از چالش خارج کرد،یادآورشد: در مدیریت ارز و حمایت جدی از  بخش تولید غفلت شده است.

وی با اشاره به اینکه تهیه مواد اولیه در بخش تولید از مهم ترین مشکلات این حوزه است،خاطرنشان کرد: در موضوع اشتغال و بحث کارآفرینی متاسفانه با وجود دارا بودن قشر بالای  تحصیلکرده دچار چالش های اساسی هستیم.

وی افزود:بسیاری از جوانان تحصیلکرده مازندران به دلیل عدم اشتغال مناسب به خارج از کشور مهاجرت کرده اند که باید فضایی ایجاد کرد که این نخبگان به استان بازگردند.

نماینده مردم سوادکوه و قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدیران باید به جوانان نخبه اطمینان کنند، گفت:در مجلس برنامه ریزی های برای رفع این مشکلات صورت گرفته تا بخش عظیمی از سرمایه های ملی ما به بیرون کشور هدایت نشود.

وی افزود:فضای مدیریتی کشور باید بازنگری شده و فضای بسته  باید از بین برود.

رضیان گفت:با توجه به اینکه استاندار بومی است باید به جوانان استان توجه بیشتری نشان دهد.



کار آفرینی در ایران با مقوله غیرت و تعصب پیوندی ناگسستنی دارد

در ادامه نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه  کار آفرینی در ایران با مقوله غیرت و تعصب پیوندی ناگسستنی دارد،اظهار داشت : موانع و مشکلات بسیاری در سر راه کارآفرینان و تولیدکنندگان در مازندران وجود دارد.

وی افزود: در حوزه قانونی و در دستگاه های اداری  برای رونق کارآفرینی تسهیل گری های لازم باید انجام گیرد.

عضو کمسیون امنیت مجلس با بیان اینکه ارتباط نزدیکی بین کارآفرین و نوآوری وجود دارد،افزود:در کسب و کار می توان به سمت کارآفرینی حرکت کرد تا توسعه لازم شکل بگیرد.

نجفی تسهیل در صادرات کارآفرینان را امری مهم دانست و گفت:اگر تسهیل گری های لازم صورت بگیرد منطق کارآفرینی در ایران می تواند به خوبی رشد یابد.

وی مقابله با اقتصاد پنهان،افزایش شفافیت و سرمایه گذاری روی جوانان را از مهم ترین راه کارهای رشد اقتصادی کشور دانست و گفت:باید با نگاهی واقع بینانه و غیر احساسی به بیان مسائل و مشکلات کشور پرداخت.

چالش های اساسی اشتغال و بحث کارآفرینی با وجود قشر بالای تحصیلکرده/ مازندران سرآمد نخبه پروری در کشور است رضیان در دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر مازندران عبداله رضیان نماینده مردم سوادکوه و قائمشهر در مجلس استاندار بومی به جوانان استان توجه بیشتری نشان دهد/ مازندران سرآمد نخبه پروری در کشور است