برگزیده ها
مخالف انتقال آب دریای خزر هستم

مازندمجلس: عضو هیات رئیسه کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس بیان کرد: مخالف انتقال آب دریای خزر هستم.

مازندمجلس: نادر قاضی پور در گفتگوی اختصاصی با فصل 6 در رابطه با پروژه­ ی انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران و سمنان اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی و اکوسیستم موجود و دریاچه بودن خزر، همانند نمایندگان استان های شمالی کشور من نیز مخالف این حرکت دولت هستم چرا که انجام این کار توازن موجود را در جغرافیای طبیعی و زیستی منطقه بر هم می­زند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس پیرامون نامه­ ی 105نفر از نمایندگان استان آذربایجان در خصوص دریاچه­ ی ارومیه به مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: از رهبر فرزانه­ ی انقلاب خواستیم با توجه به مصوبه­ ی شورای عالی امنیت ملی در خصوص پروژه­ ی مهار آب های مرزی، از صندوق توسعه به دولت و وزارت نیرو مجوز دهند پولی دریافت شود تا دوباره این پروژه هرچه سریع­ تر راه بیافتد.

استانی شدن انتخابات با روح نمایندگی هم­خوانی ندارد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: هرچه قدر توسعه در نقاط محروم یا کمتر توسعه­ یافته شکل گرفته است با پیگیری­های نمایندگان زحمتکش مجلس انجام شد.

قاضی پور خاطرنشان کرد: اگر انتخابات استانی شود، نماینده نمی ­تواند به تمام مشکلات حوزه­ ی انتخابیه­ ی خودش برسد چون مجبور است به تمام استان سر بزند و در آن صورت وقت و انرژی لازم را برای پیگیری کامل امور مردم نخواهد داشت.

وی افزود: در قانون آمده است که یک کاندیدا با 10% از رای حوزه­ ی انتخابیه شهرستان خود و بالاترین میزان رای ماخوذه از استانش راهی مجلس می شود،مگر یک آدم با 10% از رای مردم می تواند نماینده­ی واقعی حوزه ی انتخابیه اش باشد؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش نظارتی نمایندگان مجلس و پرهیز از دخالت در امور اجرایی حوزه انتخابیه اظهار داشت:مجلس چندین نوع نظارت دارد که تذکر دادن،سوال کردن،طرح استیضاح،تبصره­ی یک ماده­ی 39 و نیز تحقیق و تفحص از مهمترین آن است.

وی افزود: بحث نظارت ما نمایندگان به جای خودش است. اما در برنامه­، بودجه ی بعضی پروژه­ ها را 100% کسری می­دهند. اینجاست که نماینده باید نظارت کند الویت با چیست.

قاضی پور بیان داشت: برای حوزه­ ی انتخابیه ی من خیلی اتفاق­ها به دلیل هم مرز بودنمان با عراق و ترکیه رخ می­ دهد. اگر انتخابات استانی شود من دیگر به آسانی نمی­توانم پیگیر این موضوعات شوم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس گفت: استانی شدن انتخابات هزینه های سنگینی را برای یک کاندیدا در بر دارد. برای مثال من می­خواهم برای ارومیه کاندیدا شوم؛ فقط برای ارومیه و شهرها و روستاهای اطرافش هزینه می کنم اما برای انتخابات استانی با 17 شهرستان در آذربایجان غربی باید هزینه گزافی انجام دهم تا شاید رای بیاورم؛ با این حساب من هزینه­ ی تبلیغات را از کجا بیاورم؟

وی افزود: در این شکل انتخابات استانی، من و دیگر کاندیداها با توجه به هزینه های سنگین و کمرشکن که در توان ما نیست، مجبور هستیم تابع احزاب شویم. بنابراین در مجلس،نماینده­ ی احزاب می­ شویم نه نماینده­ ی ملت.

قانون ­های خاص برای ویژه خواران و صاحبان پول و قدرت 

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: احزاب در کشور ما قوی و سازمان یافته نیستند؛پس لزوما من به عنوان کاندیدا باید مرید پول و قدرت شوم.در این صورت دیگر نماینده­ ی مردم نیستم و نماینده­ ی سرمایه ­گذارانی هستم که روی من سرمایه­ گذاری کرده ­اند. در نتیجه باید قانون ­های خاص برای ویژه خواران و صاحبان پول و قدرت بنویسم.

قاضی پور تاکید کرد: فردی می­ خواهد در استانی کاندیدا شود. در شهرستان خودش­ او را می­ شناسند. اما او با بقیه شهرستانها چه­ کار خواهد کرد که شناختی از فعالیت و سابقه اش ندارند؟ آیا جز اینکه وابسته شود کار دیگری از دستش بر می­ آید؟

این نماینده مجلس دهم اشراف به قانون، رویکرد ملی، حفظ امنیت و تسلط به مسائل جاری کشور را از الزامات یک نماینده دانست و گفت: به هر حال یک نماینده علاوه بر شاخصهای ملّی، باید تمام مسائل حوزه­ ی انتخابیه خود را نیز به درستی بشناسد. برای همین است که استانی شدن انتخابات با این وجه روح نمایندگی هم­خوانی ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با ذکر این نکته که در حدود 70 نفر از نمایندگان مجلس به کلیات طرح استانی شدن انتخابات رای نداده ­اند اظهار داشت: دو برابر نمایندگان موافق و نصف دیگر مخالف این موضوع بودند که من پیش بینی می­ کنم در زمان تصویب جزئیات، نمایندگان نسبت به این قضیه دقیق خواهند شد و طرح در صحن رای نخواهد آورد.

قاضی پور با بیان این مطلب که خیلی از اصولگرایان نیز همانند اصلاح طلبان مخالف استانی شدن انتخابات نیستند، گفت: اتفاقا در جلسه علنی نوزدهم دی ماه مجلس، چند نفر از اصولگرایان از جمله آقای ادیانی نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه نیز به نفع استانی شدن انتخابات صحبت کردند.

مخالف انتقال آب دریای خزر هستم نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس دریای خزر طرح انتقال اب خزر به سمنان سمنان