برگزیده ها
 23 نوع مدرسه در سطح کشور داریم/ آمارهای ارائه شده از سوی رئیس جمهور اشتباه بود

احمدی لاشکی بیان کرد: در حال حاضر 23 نوع مدرسه در سطح کشور وجود دارد که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود،

مازندمجلس: قاسم احمدی لاشکی با انتقاد شدید از طرح خرید خدمات آموزشی و خصوصی سازی آموزش و پرورش که در لایحه بودجه 98 آمده است، اظهار کرد: پس از انقلاب به ویژه در دو دهه گذشته به قدری آموزش و پرورش دولتی تضعیف شده و آنقدر علیه اصل 30 قانون اساسی تلاش صورت گرفته است که چیزی از پیکره نحیف آموزش و پرورش دولتی نمانده است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار بود آموزش و پرورش در کشور ما رایگان باشد، گفت: اما امروز کدام مدرسه از دانش آموز پول نمی‌‎گیرد، این اتفاق حتی در مدارس دولتی نیز به علنی ترین شکل ممکن در حال روی دادن است.



وجود 23 نوع مدرسه در سطح کشور

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر 23 نوع مدرسه در سطح کشور وجود دارد که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود، ادامه داد: امروز با مراجعه به هر شهرستانی خواهیم دید که مدرسه‌های دولتی که یک نوع از 23 انواع مدارس دولتی هستند، در اقلیت محض بوده و سایر انواع مدارس روز به روز در حال رشد و توسعه هستند.

احمدی لاشکی تصریح کرد: در عین حال بدترین معلم‌ها را امروز در این مدارس دولتی به کار می‌گیرند و مدارس پر زور غیر انتفاعی هر معلمی را که بخواهند به خدمت می‌گیرند و مدارس دولتی در کانون توجهات حداقلی هم نیستند.
قاسم احمدی لاشکی در غرفه خبرگزاری خانه ملت در نمایشگاه مطبوعات

 

آمارهای ارائه شده از سوی رئیس جمهور اشتباه بود

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در روز ارائه لایحه بودجه 98 به مجلس در خصوص اختصاص 4 میلیون به هر دانش آموز ایرانی، اظهار کرد: با اختصاص 4 میلیون تومان برای هر دانش آموز این اتفاق در حال روی دادن در مدارس کشور است. هرچند که این رقم 4 میلیون کاملا اشتباه است چرا که با وجود 14 میلیون دانش آموز باید رقمی معادل 56 هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کند در حالیکه فقط 36 هزار میلیارد تومان به این وزارتخانه مهم اختصاص پیدا کرد.



چرا رئیس جمهور باید به بودجه آموزش بتازد

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: چرا  باید رئیس جمهور کشور آمارهای غلط به مردم و  نمایندگان مردم بدهد و از این همه سر ریخت و پاش در بودجه به موضوعی که مهم‌ترین موضوع کشور یعنی آموزش است، اشاره کند در حالیکه همه دنیا روی موضوع آموزش سرمایه گذاری و تأکید دارند.

آمارهای ارائه شده از سوی رئیس جمهور اشتباه بود احمدی لاشکی قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس