برگزیده ها
نظر ادیانی درباره جابجایی وزارتخانه ها

مازندمجلس: عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعتقاد دارد جابجایی وزارتخانه ها و ساختمان ها نمی تواند منجر به تمرکززدایی و افزایش اختیار استانها در امور مختلف شود بلکه باید وظایف در تصمیم گیری ها را تفویض کرد تا مشکل مردم حل شود.

مازندمجلس: سید علی ادیانی، در خصوص ضرورت تمرکززدایی و افزایش اختیار استانها در امور مختلف، گفت: متاسفانه تفکر تمرکززدایی با مقاومت افراد خارج از نظام رسمی دیوان سالاری و همچنین افراد درون نظام اداری کشور مواجه است.



مقاومت افراد خارج از نظام رسمی دیوان سالاری با تمرکززدایی

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می شود که تاکنون انتقال برخی از وظایف و اختیارات به دستگاه ها، مدیران استانی و شهرستانی در قالب چارچوب قانونی رخ نداده است.

وی با اشاره به اینکه افراد مخالف تمرکززدایی و افزایش اختیار استانها اعتقاد دارند که وقتی اختیارات واگذار شوند دیگر افراد گردن کج نمی کنند و حساب نخواهند برد، ادامه داد: در واقع نوعی نفس گرایی و اقتدارگرایی گریبانگیر موضوع مهم تمرکززدایی شده است.



تمرکززدایی جزئی از قوانین برنامه ششم توسعه است که باید محقق شود

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه بر اساس قوانین عادی، مفاد برنامه توسعه ششم و غیره نکات قابل تاملی در راستای تفویض اختیارات به استان ها ذکر شده است، تصریح کرد: به عبارتی می توان تاکید کرد که خلاء قانونی برای تحقق این هدف وجود ندارد بلکه مشکل در اراده عمل به قوانین است.

ادیانی افزود: به عنوان مثال می توان برخی از اختیارات مربوط به شورای برنامه ریزی استان، استانداران و فرمانداران، شورای عالی اداری، شورای اقتصاد و غیره به تفویض کرد.



جابجایی وزارتخانه‌ها گِره کار مردم را باز نمی‌کند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس می توان گفت که جابجایی وزارتخانه ها و ساختمان ها نمی تواند منجر به تمرکززدایی و افزایش اختیار استانها در امور مختلف شود بلکه باید وظایف در تصمیم گیری ها را تفویض کرد تا مشکل مردم حل شود.

نظر ادیانی درباره جابجایی وزارتخانه ها سید علی ادیانی سید علی ادیانی راد نماینده مردم قائمشهر سوادکوه و جویبار در مجلس عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس جابجایی وزارتخانه ها و ساختمان ها