برگزیده ها
دلایل مخالفت ادیانی با کلیات بودجه در جلسه کمیسیون تلفیق

مازندمجلس: ادیانی عضو هیات رئیسه این کمیسیون در حاشیه این جلسه ، دلایل مخالفت خود با کلیات لایحه بودجه را موارد زیر بیان داشت:

مازندمجلس: چهارمین جلسه کمیسیون تلفیق بودجه سال 1398 ، با حضور اعضای این کمیسیون تشکیل گردید. در این جلسه که به محوریت «بررسی و تصویب کلیات بودجه سال آینده» اختصاص داشت ، نظرات موافق و مخالفی از سوی اعضا مطرح شد و در جلسه بعدازظهر کمیسیون ، به دلیل آماده نبودن پیشنهادهای کمیسیون های تخصصی و پیشنهادهای ارائه شده از سوی نمایندگان که در سامانه کمیسیون تلفیق بارگزاری نشده بود موقتا تعطیل و به فردا ساعت 8 صبح موکول گردید.
علی ادیانی عضو هیات رئیسه این کمیسیون در حاشیه این جلسه ، دلایل مخالفت خود با کلیات لایحه بودجه را موارد زیر بیان داشت:

-دوسقفی بستن بودجه سال 98 مغایر اصل 52 قانون اساسی است.

-کلیات و بسیاری از اجزای بودجه 98 در تغایر با اهداف کمی برنامه ششم و اسناد بالادستی به ویژه در حوزه های منابع بودجه ، مصارف بودجه و درآمدهای مالیاتی است.

-عدم تعیین تکلیف حامل های انرژی بالاخص موضوع بنزین و گازوئیل در بودجه توسط دولت

- مفاد و محتوای آشفته و بهم ریخته تبصره 21 لایحه بودجه دولت که منجر به ایجاد اختلال در افکار عمومی و گروههای هدف از جمله موجب التهاب در آموزش و پرورش و فرهنگیان خواهد شد.

-عدم شفافیت و فسادزا بودن تخصیص 14 میلیارد دلار معادل 60 هزار میلیارد تومان به کالاهای اساسی با ارز 4200 تومانی به دلیل اختلاف آن با ارز 8000 تومان که موجب سوء استفاده افرادی خواهد شد که از این ارز استفاده می کنند و جهت عدم شفافیت و عدم نظارت جدی بر فرآیند خرید و توزیع آن و نرساندن کالاها به دست گروههای هدف یعنی قشر آسیب پذیر که موجب فساد است.

- عدم توجه کافی در سهم واقعی اشتغال و تولید از هدفمندی یارانه ها برابر قانون.

- عدم راهکار مشخص درخصوص تعادل بخشی منطقه ای در لایحه بودجه دولت.

-درج نکردن مطالبات و بدهی های دولت و شرکتهای دولتی در قالب جداول در بودجه علیرغم حکم موجود در ماده یک قانون رفع موانع تولید با این توضیح که بودجه شرکتهای دولتی ، موسسات و بانکها ، 72درصد بودجه سال 1398 است.

- وابستگی حدود 47 درصد بودجه کشور به نفت و بودجه نفتی. بودجه امسال یکی از نفتی ترین بودجه های سالهای دولت آقای روحانی است.

-عدم انطباق بودجه 98 با سال تحریم. بودجه 98 بودجه ضدتحریمی نیست.

دلایل مخالفت ادیانی با کلیات بودجه در جلسه کمیسیون تلفیق جلسه کمیسیون تلفیق بودجه سال 1398 علی ادیانی نماینده مردم قائمشهر سوادکوه و جویبار در مجلس