برگزیده ها
چرا متمردین از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان مجازات نشده‌اند؟

مازندمجلس: نماینده مردم آمل بیان کرد: این قانون آنگونه که رسالتش بود اجرا نشده است.

مازندمجلس: عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: در قانون سِمت‌هایی مانند استاندار و معاون وزیر مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شدند اما برخی دستگاه‌ها که سِمت‌های همتراز داشتند، این قانون را رعایت نکردند.
در خصوص روند اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، اظهار داشت: انتظار این نبود که دولت و مسئولین در قبال اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان دوگانه برخورد کنند.

انتقاد از اجرای دل بخواهی قانون منع به کارگیری بازنشستگان

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت با دستاویز قراردادن این قانون افرادی که همسو با آن‌ها نبودند را از دولت خارج کردند اما از سوی دیگر، دولت علیرغم وجود این قانون مدیران بازنشسته‌ای که باید می‌‍رفتند را با ارائه تعابیر و تفاسیر مختلف از قانون در دولت نگهداشته است.
وی افزود: این قانون آنگونه که رسالتش بود اجرا نشده است و برخی بی عدالتی‌ها در نحوه اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان مشاهده شد.

شانه خالی کردن برخی دستگاه‌های همتراز از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان

یوسفیان ملا با بیان اینکه دستگاه‌هایی که هم ترازی داشتند از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان شانه خالی کردند و هیچ دستگاهی به هم ترازی عمل نکرد.
نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر جایی قانون سِمت افرادی که باید بازنشسته شوند را بیان کرده بر مبنای همان سِمت عمل کردند، گفت: همانطور که در قانون آمده مدیرکل، استاندار و معاون وزیر نمی‌تواند از افراد بازنشسته باشد؛ همین مقدار از قانون اجرا شد و در جاهایی که این عناوین را ندارند و باید از هم ترازی استفاده می‌کردند، قانون اجرا نشد.

همترازی در حقوق و مزایا رعایت می‌شود در اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان رعایت نشد

وی افزود: هنگامی که بحث حقوق و مزایا مطرح است، این هم ترازی رعایت می‌شود، در برخی دستگاه‌ها مثلا فردی را هم‌تراز معاون وزیرمی‌دانند و همانقدر به وی حقوق و مزایا می‌دهند اما برای اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان این فرد را هم‌تراز معاون وزیر نمی‌دانند و قانون منع به کارگیری بازنشستگان را رعایت نکردند، این شرایط از جمله مسائلی بود که سبب ناامیدی از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان شد.

چرا متمردین از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان مجازات نشده‌اند؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: من نشنیده‌ام افرادی که قانون منع به کارگیری بازنشستگان را اجرا نکردند مجازات شوند، زیرا با این استدلال حرکت می‌کنند که مشمول قانون نمی‌شوند و قانون تصریحی در مورد آن‌ها ندارد.

منع بکارگیری بازنشستگان دولت مجلس یوسفیان ملا