برگزیده ها
 وقت رفع مشکلات مردم است و نه طرح اختلافات

مازندمجلس: روحانی عصر دوشنبه در جلسه توسعه و نخبگان استان گلستان گفت: امروز روز رقابت های جناحی نیست، روز اتحاد است.

مازندمجلس: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر دوشنبه در جلسه توسعه و نخبگان استان گلستان گفت: حقوق بگیران ثابت در سختی هستند و ما در صدد کاستن از مشکلات مردم هستیم و در حد توان به کشاورزان و کارمندان و کارگران کمک می کنیم.

رئیس‌ جمهور با تأکید بر اینکه در شرایط حساس کنونی، همه جناح‌ها و گروه‌ها باید دست به دست هم داده و در برابر همه آنهایی که چشم طمع و سیطره دوباره بر ایران عزیزمان دوخته‌اند، متحد باشیم، اظهارداشت: امروز عناوین اصولگرا، اصلاح‌طلب‌، اعتدال‌گرا، مستقلین و سایر دسته‌بندی‌های جناحی و سیاسی موضوعیت چندانی ندارد و روز وحدت و همدلی است.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی همه باید در برابر توطئه دشمنان هوشیار باشیم و برای استقلال کشور و رفع مشکلات مردم تلاش کنیم و امروز نمی‌توانیم و نباید در برابر دشمن تسلیم شویم و نباید مقابل فشار دشمنان خود را ببازیم.

وی با بیان اینکه زندگی فراز و نشیب‌های زیادی دارد، گفت: در طول زندگی موفقیت‌ها و بعضاً عدم موفقیت‌هایی وجود دارد اما مهم این است که با اراده استوار در مسیر غلبه بر مشکلات و پیشرفت گام برداریم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: از اینکه در این مقطع حساس مسئولیت را برعهده گرفته‌ایم، هیچگونه نگرانی نداریم و کاملاً به آینده کشور امیدوار هستم و بی‌تردید از این مقطع عبور خواهیم کرد. همچنان که در گذشته برغم وجود دشمنی‌های فراوان، موفقیت‌هایی به دست آورده‌ایم و در آینده نیز حتماً موفقیت‌های بسیار بزرگتری بدست خواهیم آورد.

دکتر روحانی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم، اظهار داشت: امروز مردم و بویژه کسانی که حقوق ثابت دارند، با مشکلاتی مواجه هستند و همه تلاش دولت بر این است که از فشار و این مشکلات بکاهد و در این راستا اقدامات خود را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: با وجود محدودیت‌هایی که با آن مواجه هستیم خرید تضمینی گندم را ۲۲ درصد افزایش داده‌ایم و برای حقوق‌بگیران و بازنشستگان افزایش ۲۰ درصدی در بودجه پیش‌بینی شده است و دولت مصمم است با همه توان به مردم یاری برساند و در این راستا برای رفع فقر و اشتغال ارقام قابل ملاحظه‌ای پیش‌بینی شده است.

دکتر روحانی لزوم ایستادگی و تلاش مضاعف برای توسعه و آبادانی کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: کشورهایی مانند آلمان و ژاپن زمانی در مسیر پیشرفت قرار گرفتند که در جنگ جهانی دوم، کاملاً تضعیف شده بودند، اما با این وجود با روحیه‌ای مصمم برای ساختن کشورشان به میدان آمدند و امروز به کشور توسعه‌یافته تبدیل شده‌اند. لذا باید در مقابل سختی‌ها، ایستادگی کرده و امیدوارانه برای ساختن کشور و آینده بهتر تلاش کنیم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: کشور عراق که در سال ۸۲ توسط بوش پسر اشغال شد، هنوز هم با گذشت سالیان طولانی به طور کامل آزاد نشده است و آمریکایی‌ها در آن حضور دارند و عراق بعد از همه این مشکلات هنوز تحت فشار سازمان ملل قرار دارد این در حالی است که ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای از قطعنامه های فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد خارج شد و این افتخار بسیار بزرگی برای ملت ایران محسوب می‌شود.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: هر کشوری که تحت فصل ۷ قرار گرفته است، یا به اشغال درآمده و یا به طور کامل تضعیف و از بین رفته است اما جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که تحت فصل ۷ قرار داشت اما با قوت و سلامت از آن خارج گردید و این کار بزرگی بود که با دستگاه دیپلماسی توانستیم به انجام برسانیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: همچنین در دادگاه لاهه موفق شدیم دو مرتبه در مقابل آمریکا موفقیت به دست آوریم به نحوی که  در حکم موقت، علیه آمریکا رأی صادر گردید و این در حالی است که هیچگاه در تاریخ دادگاه لاهه، ایران موفقیتی در چنین سطحی نداشته است.

دکتر روحانی اهمیت استقلال و حاکمیت ملی را مورد تأکید قرار داد و گفت: به فضل الهی با قوت و امید به آینده روشن، مسیر استقلال و صیانت از حاکمیت ملی را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس جمهور در ادامه حضور جوانان و بانوان را در فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مورد تأکید قرار داد و گفت: دولت تدبیر و امید افتخار دارد که شرایط و فرصت مناسبی را برای حضور و فعالیت جوانان، زنان، همه اقوام و مذاهب در عرصه‌های مختلف فراهم آورده است و امروز با تلاش دولت سفیر، فرماندار و معاونین مختلف از اهل سنت مشغول خدمت هستند.

دولت-حسن روحانی استان گلستان شورای اداری نخبگان