برگزیده ها
نماینده تبریز: استانی‌شدن انتخابات از رای آوردن با «پول» و «شام» جلوگیری می‌کند

مازندمجلس: شهاب الدین بی مقدار گفت: طرح استانی شدن انتخابات منجر به از بین رفتن قوم گرایی می شود.

مازندمجلس: نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با بیان این‌که «با استانی شدن انتخابات، رای آوردن با پول، شام و ناهار از بین می‌رود»، گفت: طرح استانی شدن انتخابات منجر به از بین رفتن قوم گرایی شده و از سوی دیگر نیز کشور به سمت حزبی شدن حرکت کرده و وعده‌های داده شده عملیاتی می‌شود.

شهاب الدین بی مقدار در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص دلیل مطرح شدن طرح استانی شدن انتخابات، اظهار کرد: متاسفانه مجلس شورای اسلامی، منطقه‌ای شده و نمایندگان شهرستان‌ها بیشتر پیگیر کارهای محلی بوده و کمتر وقت خود را صرف پروژه‌های ملی می‌کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان این‌که «نمایندگان مجلس وظیفه قانون گذاری و نظارت بر آن را برعهده دارند اما در این شرایط این مسئولیت گم شده و قانون گذاری ملی انجام نمی‌گیرد»، ادامه داد: در این شرایط نمایندگان بیشتر درگیر حوزه‌های انتخابیه‌ای هستند که در زمان انتخابات اهالی روستا به این فرد رای داده بودند، درحالی که باید نمایندگان مجلس در راستای نظارت بر قانون و انجام کارهای ملی تلاش کنند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی با بیان این‌که «این طرح به بهبود روابط سیاسی و اجتماعی در سطح مردم و دولتمردان کمک می کند»، اضافه کرد: شوراهای شهر و روستا باید تقویت شده و رسیدگی به مسائل جزئی و مباحث مربوط به شهرستان‌ها در اولویت کاری دهیاران، شوراها و فرمانداران قرار گیرد.

بی مقدار خاطرنشان کرد: با اجرای طرح استانی شدن انتخابات، داوطلبی نماینده استان در پارلمان می شود که در بدو امر حداقل ۱۰ تا ۲۰ درصد رای حوزه انتخابیه خود را اخذ کرده باشد، اما در نهایت رای استانی وی شمارش و محاسبه می شود، ولی باید حدنصاب اولیه آراء شهر خود را داشته باشد.

مجلس استانی شدن انتخابات تبلیغات قوم گرایی احزاب