برگزیده ها
احتمال ریزش مرکز دفن زباله در آمل

مازندمجلس: سیدمحمد محمدی‌تاکامی از وضعیت بغرنج مرکز دفن زباله آمل پرده برداشت.

مازندمجلس: مدیرکل دفتر امور شهری استانداری مازندران صبح امروز در جلسه کارگروه راهبردی مدیریت پسماند استان مازندران که با حضور رئیس سازمان محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: 3 هزار تن روزانه زباله در استان تولید می‌شود که هزار و 750 تن در شهر تولید می‌شود که با حضور گردشگران حدود 30 تا 70 درصد به زباله استان اضافه می‌شود.

وی با اعلام اینکه روزانه یک کیلوگرم زباله در روز توسط جمعیت شهری و 700 گرم توسط روستائیان تولید می‌شود، تصریح کرد: بیشتر زباله‌های استان مازندران تر است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران با اعلام اینکه وضعیت مراکز دفن استان مازندران بسیار نامناسب است، گفت: زباله‌های بابلسر و فریدونکنار در حاشیه دریا دفن می‌شود و در بقیه نقاط هم در مناطق جنگلی دپو می‌شود.

این مسئول با اعلام اینکه زباله به آب‌های زیر زمینی مازندران آسیب وارده کرده ، گفت: بررسی وضعیت پسماند در استان مازندران به صورت جدی در دستور کار است.

محمدی‌تاکامی یادآور شد: امکانات شهرداری‌های استان بسیار محدود است، از ابتدای امسال کمک‌های دولتی کاهش پیدا کرده است و بسیاری از شهرداری‌ها در پرداخت حقوق مشکل دارند.

وی خاطرنشان کرد: طرح تفکیک زباله از مبدا در دستور کار است، شهرداری‌ها موظف شدند که پنج درصد زباله حجمی استان را کاهش دهند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران یادآور شد: طرح ساماندهی زباله بهشهر با اجرای طرح کمپوست ناقص است که برای بهسازی و ایجاد سالن تخمیر حدود 6 میلیارد تومان نیاز است.

این مسئول در ارتباط با کارخانه زباله‌سوز ساری گفت: این مجموعه 480 تن زباله در روز را از بین می‌برد، این واحد 62 درصد پیشرفت تجهیزات دارد و پیش‌بینی می‌شود که در سال 98 با شرط تامین منابع به بهره‌برداری برسانیم.

محمدی‌تاکامی یادآور شد: برای تکمیل این کارخانه نیاز به 100 میلیارد تومان نیاز داریم و برای تصفیه شیرابه این منطقه 15 میلیارد تومان داریم و اعتراضات مردمی منطقه به اطلاع رئیس محیط زیست کشور هم رسیده است.

وی درباره وضعیت ساماندهی پسماند قائم‌شهر گفت: در این شهرستان روزانه 460 تن تولید می‌شود، اعتبار مورد نیاز برای کارخانه قائم‌شهر و آمل حدود 50 میلیارد تومان است و این موضوع بستگی به آورده شهرداری‌ها دارد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورای استانداری مازندران درباره وضعیت کارخانه‌زباله سوز بابل، افزود: شهرداری این کارخانه را بهسازی کرده است و اجرای تصفیه شیرابه راه‌اندازی شده است که برای تکمیل نیاز به 10 میلیارد تومان اعتبار است.

محمدی‌تاکامی گفت: مرکز دفن زباله آمل بسیار وضعیت نامناسب است و احتمال ریزش آن وجود دارد.

مازندران استانداری پسماند آمل محیط زیست