برگزیده ها
حق و حقوق شهرها با طرح استانی شدن انتخابات تضییع نمی‌شود

مازندمجلس: نماینده مردم تفرش در مجلس گفت: استانی شدن انتخابات باعث نمی‌شود که شرایط روستاها و شهرستان‌های کوچک تغییر کند.

مازندمجلس: محمد حسینی نماینده مردم تفرش در مجلس با اعلام موافقت خود با استانی شدن انتخابات مجلس گفت: این طرح باعث نمی‌شود که حق و حقوق شهرستان‌های کوچک و روستاها تضییع شود و شرایط این حوزه‌های انتخابیه با استانی شدن انتخابات تغییری نمی‌کند و همین شهرستان‌های کوچک همانگونه که الان نماینده دارند در زمان استانی شدن انتخابات هم نماینده خود را خواهند داشت.

وی افزود: براساس آنچه که من در جریانش هستم و آن را نوشته‌ام و با آقای بهادری آن را تهیه کردیم این اینگونه است که به عنوان مثال فردی که در شهر تهران زندگی می‌کند علاوه بر رأی به ۳۰ نفر از کاندیداهای شهر تهران به یک نفر از کاندیداهای هر یک از شهرستان‌های استان تهران رأی می‌دهد که مجموعاً ۵ شهرستان است و به جای ۳۰ نفر به ۳۵ نفر رای می‌دهد و در مورد شهرستان‌های اطراف تهران نیز وضع به همین ترتیب است که آنها به جای انتخاب یک نماینده شهرستان خود به ۳۵ نفر رأی می‌دهند.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که با این رویه رای مرکز نشینان در استانی شدن انتخابات بر شهرستان‌های کوچک برای انتخاب نماینده غلبه می‌کند و این نقیصه چگونه قابل رفع است، اظهارداشت: براساس قانون اساسی یک نماینده در مجلس نماینده همه ملت ایران است.

حسینی خاطرنشان کرد: با استانی شدن انتخابات کسانی در یک حوزه انتخابیه می‌توانند کاندیدا شوند که یا در آن منطقه متولد شده باشند و یا اینکه ۵ سال مستمر پیش از انتخابات در آن منطقه ساکن باشد.

وی افزود: کارهای منطقه‌ای را باید شوراهای اسلامی شهر و روستا انجام دهند و وقتی این کارها به من نماینده محول می‌شود از مسائل کلان و ملی باز می‌مانم. امروز نمایندگان خودشان را به این در و آن در می‌زنند و خودشان را کوچک می‌کنند تا یک موضوع منطقه‌ای حل شود.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از سوی دیگر این گونه نیست که با استانی شدن انتخابات دیگر نمایندگان دغدغه‌های مردم در حوزه‌های انتخابیه را پیگیری نکنند. استانی شدن انتخابات باعث می‌شود تا جلوی نگاه‌های قبیله‌ای در انتخابات و ورود آدمهای کوچک به مجلس گرفته شود.

حسینی با بیان اینکه بعضی رفتارهای ما در مجلس باعث آبروریزی است خاطرنشان کرد: کسانی امروز به مجلس می‌آیند که در یک جلسه شورای اداری شرکت نکرده‌اند. باید افراد بزرگی به مجلس بیایند که جلوی آدمهای بزرگ بایستند نه اینکه دنبال وزیر بدوند و شجاعت دفاع از حقوق مردم را داشته باشند.

مجلس استانی شدن انتخابات دولت شهرستان ها انتخابات