برگزیده ها
دیوان محاسبات به افزایش حقوق کارکنان نهاد ریاست جمهوری ورود کند

مازندمجلس: دیوان محاسبات به افزایش حقوق کارکنان نهاد ریاست جمهوری ورود کند.

مازندمجلس: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به اینکه گفته می شود نهاد ریاست جمهوری حقوق کارکنان خود را 20 درصد دیگر افزایش داده است، گفت: چنین موضوعی به ما اعلام نشده و اطلاعاتی از پرداخت مازاد به کارکنان نهاد ریاست جمهوری در اختیار نداریم.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 افزود: بعید می دانم چنین اتفاقی افتاده است، نهاد ریاست جمهوری نمی تواند دست به افزایش حقوق ها خارج از چارچوب قانون بودجه سنواتی بزند،  نهاد ریاست جمهوری تابع قانون استخدام کشوری هستند  نمی توان تنها برای کارکنان این نهاد ضریبی افزایش حقوق رقم زد.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به شایعاتی که از نیمه سال جاری برای افزایش حقوق کارکنان دولتی به گوش می رسید، عنوان کرد: ممکن است صحبت ها و شایعاتی وجود داشته باشد اما اگر ضریبی برای افزایش حقوق ها لحاظ شود نمی توان نهادی را جدا کرد، بلکه باید ضریب افزایش شامل حال همه خواهد شد.

یوسفیان ملا در پایان گفت‌وگو با تاکید براینکه اگر چنین افزایش حقوق برای یک نهاد رخ داده باشد، خلاف است گفت: دیوان محاسبات کل کشور به عنوان بازوی نظارتی مجلس می تواند ابلاغ های حقوقی کارکنان نهاد ریاست جمهوری را واکاوی کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در زمان بررسی تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۹۷ که به نحوه افزایش حقوق کارکنان دولت بر می گردد، اعضای کمیسیون به افزایش پلکانی حقوق های زیر ۵ میلیون تومان از ۱۰ تا ۱۸ درصد رای داده اند که در گزارش منتشر شده کمیسیون تلفیق بودجه، افزایش پلکانی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد ذکر شده است

در بند الف جز ۲ تبصره ۱۲ گزارش کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ آمده است که دولت مکلف است حقوق و مزایای مستمر گروه های مختلف حقوق بگیر شاغل دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه و اعضای هیأت علمی و قضات را به گونه ای افزایش دهد که متوسط رشد حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که در سال ۹۶ کمتر از ۵۰ میلیون ریال است به صورت پلکانی نزولی، به میزان ده درصد (10%) باشد حداکثر میزان بیست درصد (20%) خواهد بود.

با وجود چنین حکمی در قانون بودجه سال 97، برخی شنیده ها حکایت از این دارد که کارکنان نهاد ریاست جمهوری علاوه بر افزایش حقوق به روش پلکانی، شاهد افزایش مجدد 20 درصدی حقوق هایشان در ماه های اخیر بودند.

مجلس نهاد ریاست جمهوری حقوق مجلس