برگزیده ها
برای برخورد با مافیای کنکور اول از پول هایشان چشم پوشی کنید

مازندمجلس: احمدی لاشکی نائب رئیس کمیسیون آموزش بیان کرد: برای برخورد با مافیای کنکور باید از مبالغ دریافتی قراردادهای آن ها با وزارت آموزش و پرورش و صدا و سیما منصرف شد.

مازندمجلس: در تببین پشت پرده مافیای کنکور و راه‌های مقابله با آن گفت: در دنیا جایگاه علم و عالم تعریف شده است، هیچگاه نباید علم را درگیر مسائل حاشیه‌ای کرد که متاسفانه گاهی در کشورما علم درگیر مسائل سیاسی یا اقتصادی می‌شود. ما هم قبول داریم که باید علم به ثروت تبدیل شود و به همین دلیل هم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دستور رهبری تاسیس و شرکت ها و موسسات دانش بنیان تشکیل شد اما اینکه عده‌ای با برنامه ریزی به دنبال کسب منافع مادی و مالی بوده و حتی مافیا تشکیل دهند جای تامل و برخورد دارد که باید دستگاه های مرتبط درگیر شوند.

وی با بیان اینکه برخورد با این مافیا منوط به قرار نگرفتن در متن وحتی حاشیه آن‌هاست، توضیح داد: این موسسات با مجوز وزارت آموزش و پرورش و طبق قرارداد منعقده کار می‌کنند و سهمی هم به وزارت آموزش و پرورش می‌دهند این یعنی این موسسات خودسرانه کاری نمی‌کنند. همچنین آنها با سازمان صداو سیما قرارداد دارند بنابراین نباید تنها توپ را در زمین بخش خصوصی و موسسات برد. باید بررسی کنیم که خودمان هم در این زمینه چه نقشی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: اگر قرار به مقابله با این روند باشد ابتدا باید از خودمان شروع کرده و از آن رقم قراردادها بگذریم حتی اگر منابع حاصله هم کمک کند باز هم باید کنترل شده تا آسیب‌زا نباشد. بنده به طور کامل این موسسات را به دلیل اشتغال‌زایی و استفاده از افراد دانا و باسواد رد نمی‌کنم ما در این باره تجربه دانشگاه آزاد را داریم. آیا باید دانشگاه آزاد را به این بهانه‌ها که پولدارها می‌روند، تعطیل کرد؟ حرف ما این است که باید برخورد با موسسات به گونه‌ای باشد که آن‌ها یله نشوند که اشکال آفرین خواهد بود وگرنه اصل وجود موسسات کمک آموزشی اشکال ندارد.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مباحث مطرح شده درباره موضوع مشق شب گفت: اصلا چه کسی گفته که نیازی به مشق شب نیست و باید حذف شود؟ البته که این موسسات با سوءاستفاده از این موضوع و برای چاپ کتاب‌هایشان، درآمدزایی و رسیدن به اهداف خود پیش مراجع و مسئولان رفته‌اند که نباید هم افراد غیرمرتبط در این موضوع دخالت کند. حال در چنین شرایطی بهتر نیست وزارت آموزش کتب درسی را به گونه‌ای چاپ کند که داخل آن دو صفحه برای نوشتن مشق شب دانش‌آموزان باشد تا دیگر به موسسات فضای سواستفاده داده نشده یا اینکه دانش‌آموزان مجبور به خرید کتبی خاص نشوند؟ قطعا اگر وزات آموزش خودش این کار کند به نفعش تمام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه موسسات حق ندارند بگویند نیازی به مشق شب وجود دارد یا نه گفت: به همان اندازه که ارتباطی به موسسات درباره اظهارنظر پیرامون نیاز یا عدم نیاز به مشق شب ندارند پاک کردن صورت مساله یعنی حذف مشق شب نیز بی‌ربط و غلط است.

مافیای کنکور موسسات آموزشی کنکور مجلس احمدی لاشکی کمیسیون آموزش و تحقیقات