برگزیده ها
شرایط جامعه آماده ورود به فضای انتخاباتی نیست

مازندمجلس: مبلغ گفت: تندروها همواره به دلیل اهداف نامشروعی که دنبال کرده و تنها به منویات شخصی و گروهی خود توجه می‌کنند.

مازندمجلس: مرتضی مبلغ در واکنش به آغاز اظهارنظرهای انتخاباتی از سوی برخی چهره‌های سیاسی با تاکید بر این موضوع که احزاب باید متناسب با نیازهای جامعه حرکت کنند، گفت: امروز با توجه به شرایط حاد اقتصادی که بر کشور حاکم بوده و فشارهایی که روی مردم است و همچنین مشکلاتی که از خارج از کشور بر کشور و دولت تحمیل می‌شود؛ تمام توجه‌ها فعلا معطوف به وضعیت اقتصادی بوده و حاکمیت، دولت و همه چهره‌ها باید در جهت حاکم شدن شرایط مناسب اقتصادی، ایجاد گشایش در حوزه‌های مختلف و اعتماد بخشی به جامعه تلاش کنند. آن زمان است که فرصت مناسبی برای ورود به عرصه انتخابات فراهم خواهد شد.

مبلغ یادآور شد:‌ ما بیش از یک سال هم تا انتخابات مجلس شورای اسلامی سال ۹۸ زمان در اختیار داریم. بر همین اساس است تا آنجا که من مشاهده می‌کنم و اطلاع دارم هیچ بحث جدی تا کنون در خصوص انتخابات بین احزاب اصلاح‌طلب به وجود نیامده است. در خصوص عمده احزاب اصولگرا هم صحبت‌هایی گفته و مواردی مطرح شده است که آن هم عمدتا ناظر بر چالش‌ها و ‌سازوکارهایی است که می‌خواهند برای ورود به انتخابات دنبال کنند.

وی افزود: الان زمانی است که همه باید تلاش کنند تا مشکلات به حداقل رسیده و ان‌شاءالله در یکی و دوماه بعد از آغاز سال آینده فرصت مناسبی برای ورود به فضای انتخابات فراهم شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص سوءاستفاده‌های انتخاباتی برخی چهره‌ها و جریان‌های سیاسی از شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه گفت: باید مسائل را تفکیک کنیم. یک سمت افرادی هستند که از سر دلسوزی و به خاطر کمک به جامعه و کاهش مشکلات مردم تذکراتی می‌دهند، راهکارهایی ارائه می‌کنند و حتی کمک‌های اجرایی و عملیاتی می‌کنند که این امر برای همه احزاب و جریان‌های سیاسی ضروری است.

وی ادامه داد: اینکه برخی بخواهند از انتقاد به مشکلات معیشتی در مسیر منویات باندی و جناحی بهره‌برداری کنند، امری مذموم، زشت و حتی خطرناک است و البته ربطی هم به فضای انتخابات ندارد؛ چراکه این مساله همواره از سوی تندروها وجود داشته و هر زمان به دلایلی و با اهداف مشخصی انجام شده است و در زمان نزدیک شدن به زمان انتخابات سمت و سوی انتخاباتی هم پیدا می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: تندروها همواره به دلیل اهداف نامشروعی که دنبال کرده و تنها به منویات شخصی و گروهی خود توجه می‌کنند، در هر فرصتی سعی دارند از کاستی‌ها و مشکلات به نفع خود استفاده کنند و به هیچ عنوان توجه نمی‌کنند که نفع جامعه در چه مسائلی است. همین افراد در فضای انتخاباتی مشکلات را بزرگنمایی کرده و فکر می‌کنند با این کار دو اتفاق خواهد افتاد که یکی دلسردی مردم و قهر با صندوق رای است و در صورت مشارکت حداقلی، آنها پیروز خواهند بود و همچنین فکر می‌کنند با مایوس شدن مردم، افکار عمومی به آنها اقبال کرده و آنها منادی مطالبات مردم می‌شوند.

مبلغ با مردود دانستن هر دو فرضیه گفت: حتی در صورت تحقق این واقعه شاهد خواهیم بود که آسیب عمده به مردم و جامعه وارد می‌شود و تنها منافع جریان تندرو و خاص محقق خواهد شد.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان همچنین در خصوص ارزیابی روند کاری این نهاد سیاستگذاری و انتخاباتی اصلاح‌طلب گفت: در فضای پر مشکل و سیاست‌زده فعلی با وجود فشارهای گسترده‌‌ای که روی اصلاح‌طلبان وجود دارد؛ این جریان نشان داده می‌تواند با خردجمعی و وحدت حرکت کند که این پیامی مثبت و سازنده به جامعه است.

وی ادامه داد: با تقویت این روند هم فرآیند اجماع و ائتلاف تقویت شده و هم جامعه امیدوار می‌شود در زمانی که همه مسائل می‌خواهد به تفرقه، نگرانی و یاس دامن بزند، افراد دلسوزی حاضر هستند تا از منافع شخصی و گروهی خود بگذرند و در فرآیندی دموکراتیک در جهت مصالح عمومی حرکت کنند.

انتخابات اصلاح طلبان دولت مجلس