برگزیده ها
۸۰ درصد مردم توان خرید مسکن را ندارند

مازندمجلس: دامادی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد مردم توان خرید مسکن ندارند، گفت: این مسئله موجب می شود که مردم به سمت اجاره مسکن بروند.

مازندمجلس: عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به پیش بینی های صورت گرفته برای کاهش قیمت مسکن در سال آینده، گفت: به طور حتم مشکل مسکن در شرایط کنونی تنها در تهران خلاصه نشده و تمام شهرها عملا با این معضل درگیر هستند و این نیست که تلاطمات بازار مسکن تنها بر خانوارهای تهرانی اثر سوء گذاشته باشد، بلکه تمام استان ها به این مسئله روبه رو هستند.

درصد مردم توان خرید مسکن را ندارند

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در شرایط کنونی حدود 80 درصد مردم توان خرید مسکن ندارند، ادامه داد: این مسئله موجب می شود که مردم به سمت اجاره مسکن بروند و امروز به دلیل هجوم خانواده ها برای اجاره خانه، عملا شاهد افزایش چندبرابری نرخ اجاره بها هستیم.

برخی مردم حتی قدرت پرداخت اجاره بها را نیز ندارند

وی گفت: یکی از اهداف کشور در ادوار گذشته، خانه دار شدن خانواده ها بوده، اما امروز مردم نه تنها نمی توانند خانه خریداری کنند، بلکه حتی قدرت پرداخت اجاره بها را نیز ندارند و این شرایط واقعا بحرانی است.

ارائه تسهیلات بانکی راه حل مشکلات بازار مسکن نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در شرایط کنونی باید به عنوان متولی حوزه مسکن در جهت حل مشکلات مردم در این عرصه گام بردارد، البته به نظر من ارائه تسهیلات بانکی راه حل مشکلات بازار مسکن نیست، از این رو یکی از اقدامات موثر در این بحث، ساماندهی و اعمال سیاست های مالیاتی بر روی خانه های خالی است.

وی گفت: به نظر من باید بر روی املاک و مستقلات افرادی که به حوزه مسکن به عنوان کالای سرمایه ای نگاه کرده و آن را عمدتا برای افزایش ارزش افزوده، خالی نگه داشته اند، مالیات های سنگین اعمال شود تا افراد مجبور به فروش یا اجاره آن املاک شوند.

اعمال سیاست های مالیاتی راه کار بهبود وضعیت بازار مسکن

دامادی ادامه داد: قطعا اگر سیاست های مالی قوی و محکم در حوزه مسکن اعمال شود، افراد دیگر قادر به فعالیت سوداگرانه در این بخش نخواهد بود و این مسئله موجب بهبود وضعیت بازار مسکن به ویژه در حوزه اجاره می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: مدام برخی مسئولان می گویند که کشور پیشرفت های بسیاری کرده، البته ما منکر پیشرفت های کشور نیستیم، اما آیا ایران به میزان کشورهای همسایه در بخش های مختلف از جمله مسکن پیشرفت کرده است.

راه کار کنترل تلاطمات بازار مسکن چیست؟

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: نمی خواهم ناامیدانه صحبت کنم، اما اگر مدیران و مسئولان دولتی تدبیری برای حوزه مسکن نیاندیشند، قطعا در آینده نزدیک شاهد افزایش تلاطمات بازار مسکن خواهیم بود.

مجلس مسکن کمیسیون عمران محمد دامادی