برگزیده ها
 احزاب باید نقش اتاق فکر و راهنما را برای سیاسیون ایفا کنند

مازندمجلس: عضو فراکسیون امید در مجلس اعتقاد دارد احزاب باید نقش اتاق فکر و راهنما را برای سیاسیون ایفا کنند.

مازندمجلس: اشاره به اینکه برای فعالیت احزاب باید طبقه مالی مستقل شکل بگیرد، گفت: در واقع با تاملی در سابقه احزاب می توان دریافت که در کشورهای پیشرفته ایجاد زمینه های اقتصادی از جمله استقلال طبقه متوسط مالی در جامعه از پیش نیازهای اساسی برای فعالیت جریان های سیاسی محسوب می شود.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عمدتا احزابی که در کشور تشکیل می شوند مبتنی بر ساختار قدرت هستند، اظهار کرد: در شرایط کنونی کشورمان احزابی که در کشور تشکیل می شوند مبتنی بر ساختار قدرت هستند؛ در واقع وقتی طیفی به قدرت می رسد برای سازماندهی نیروهایش حزب تشکیل می دهد.

احزاب باید نقش اتاق فکر و راهنما را برای سیاسیون ایفا کنند

رحیمی جهان آبادی ضمن تاکید بر اینکه احزاب باید نقش اتاق فکر و راهنما را برای سیاسیون ایفا کنند، افزود: حزب در همه جوامع صرفا به انتخابات ورود نمی کند بلکه به پرورش نخبگان، پژوهش، ارائه راهکار به سیاستمداران و غیره می پردازد که از دیگر جنبه های علمی کارکرد احزاب است؛ به عبارتی احزاب باید نقش اتاق فکر و راهنما برای سیاسیون ایفا کنند.

تجربه احزاب می تواند کمک حال نمایندگان مجلس باشد

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: به عنوان مثال اگر فردی به مجلس شورای اسلامی وارد شود و از پشتوانه حزبی برخوردار باشد می تواند از تجربیات مثبت و منفی گذشته حزبش بهره ببرد اما وقتی فردی به صورت مستقل روی کار بیاید هیچ تجربه گروهی جزء تجربه شخصی ندارد.

متاسفانه احزاب مواضعشان را به طور دائمی به افکار عمومی ارائه نمی دهند

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروزه فعالیت حزبی مبتنی بر اقدامات گروه های مردمی وجود ندارد و همچنین احزاب مواضع خودشان را به صورت دائمی به افکار عمومی ارائه نمی دهند.

وی تصریح کرد: بخش عمده ای از افرادی که کار حزبی می کنند دارای قدرت هستند که می توان از آن احزاب، احزاب دولت ساخته یاد کرد در حالی که مردم باید دور یکدیگر جمع شوند و اساسنامه ای را تدوین و بر اساس قانون فعالیت حزبی کنند.

رحیمی جهان آبادی افزود: این مهم در حالیست که عناوین و تابلوهای حزبی در تهران تشکیل می شود که حتی در بیش از 95 درصد شهرستان های کشور توانایی داشتن یک دبیر هم ندارند  اما همین احزاب لیست انتخاباتی ارائه می کنند.

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عبارتی امروزه فعالیت احزاب و جریان های سیاسی به شگردی تبدیل شده که بر اساس آن افراد وجه سیاسی می گیرند اما وقتی به مقام رسیدند مواضع دیگری از خودش نشان می دهد و رنگ شعارشان را تغییر می دهد تا بر اریکه قدرت بمانند.

احزاب دولت مجلس انتخابات