برگزیده ها
 طرح استانی‌شدن انتخابات تنها در صورتی مفید است که نقش احزاب را تقویت کند

مازندمجلس: عضو هیات رئیسه خانه احزاب ایران گفت: اگر طرح استانی‌ شدن انتخابات منجر به تقویت نقش احزاب شود باید از آن حمایت هم کنیم.

مازندمجلس: عضو هیات رئیسه خانه احزاب ایران گفت: اگر طرح استانی‌ شدن انتخابات منجر به تقویت نقش احزاب شود باید از آن حمایت هم کنیم، اما اگر باعث شود افرادی که صرفاً در جامعه نامشان مطرح است اما تخصص لازم را ندارند وارد مجلس شوند، به هیچ وجه مفید نخواهد بود.

احمد شریف در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ارزیابی‌اش از طرح استانی‌ شدن انتخابات، اظهار کرد: حالت مطلوب این بود که استانی‌ شدن انتخابات در قالب لایحه جامع انتخابات در مجلس مطرح و همه جوانب آن سنجیده شود؛ ضمن اینکه به نظر می‌رسد طرح این موضوع از سوی نمایندگان شهرستان‌ها صورت گرفته باشد که به دلیل حجم مراجعات مردمی که به آنان انجام می‌شود، فرصت لازم برای پرداختن به مسائل کلان را نیافته‌اند و کارایی‌شان پایین آمده است.

وی افزود: اگر این طرح منجر به تقویت نقش احزاب شود باید از آن حمایت هم کنیم، اما اگر باعث شود افرادی که صرفاً در جامعه شناخته‌ شده هستند و نامشان مطرح است اما تخصص لازم را ندارند وارد مجلس شوند - که تجربه‌اش را در انتخابات شوراها داشتیم و جمعی از ورزشکاران وارد شورا شدند - به هیچ وجه مفید نخواهد بود.

این عضو هیات رئیسه خانه احزاب در پایان گفت: انتخابات باید به سمتی حرکت کند که با نقش‌آفرینی احزاب انجام شود و این طرح نیز باید فرصت مناسبی برای تقویت تحزب در کشور پدید آورد که در این زمینه نمایندگان مجلس می‌توانند از مشورت بیران کل احزاب سراسر کشور استفاده کنند که این امر تاکنون انجام نشده است.

خانه احراب احزاب استانی شدن انتخابات مجلس یازدهم مجلس