برگزیده ها
وزیر کشور: تصویب لایحه اصلاح قانون انتخابات در هیات دولت

مازندمجلس: از جمله مشخصات این لایحه ، تجمیع انتخابات است زیرا ما قوانین مختلفی داشتیم و هر انتخابات را با یک قانون اداره می کردیم.

مازندمجلس: وزیر کشور از تصویب لایحه اصلاح قانون انتخابات در جلسه امروز – چهارشنبه – هیات دولت خبر داد و گفت: در مورد این لایحه پیش از این با مرکز پژوهش های مجلس، کمیسیون شوراها و شورای نگهبان هماهنگی لازم انجام شده است.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص اصلاح لایحه انتخابات اظهار داشت: این لایحه از سال 95 از سوی وزارت کشور به دولت ارائه شد و با توجه به ابلاغ سیاست های کلی از جانب رهبر معظم انقلاب، مجددا به وزارت کشور مسترد و با آن سیاست ها منطبق شد.

وی افزود: در کمیسیون سیاسی دفاعی دولت بررسی های لازم درباره این لایحه انجام گرفت و امروز در دولت تصویب شد.
وزیر کشور یادآور شد: از جمله مشخصات این لایحه ، تجمیع انتخابات است زیرا ما قوانین مختلفی داشتیم و هر انتخابات را با یک قانون اداره می کردیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: در این لایحه احراز صلاحیت ها تعریف دقیق تری شد تا افرادی که دارای صلاحیت های کلی هستند، بتوانند شرکت کنند. تبلیغات، شفافیت های مالی، نظارت، چگونگی اجرا و نقش وزارت کشور از جمله مسائلی بودند که در این لایحه به آن پرداخته شد.

وزیر کشور گفت: در مورد این لایحه پیش از این با مرکز پژوهش های مجلس، کمیسیون شوراها و شورای نگهبان هماهنگی لازم انجام شده است.

رحمانی فضلی تاکید کرد: لایحه اصلاح قانون انتخابات، لایحه نسبتا جامع و خوبی است و امیدواریم با بررسی های کارشناسی در مجلس تکمیل شود تا بتوانیم انتخابات سال 98 را با این قانون اجرا کنیم.

وی در خصوص استانی شدن انتخابات مجلس هم اظهار داشت: با توجه به این که دو فوریت لایحه استانی شدن انتخابات در مجلس تصویب شده است بنابراین نیازی ندیدیم در این لایحه آن بیاریم.

وزیر کشور یادآور شد: دولت در خصوص استانی شدن انتخابات قبلا نظرش را اعلام کرده و موافق این موضوع است.

دولت وزارت کشور قانون انتخابات استانی شدن انتخابات