برگزیده ها
صداوسیما نباید در راستای رضایت جناح خاص حرکت کند

مازندمجلس: یک نماینده مجلس معتقد است که صداوسیما باید واقعیات جامعه را مطرح کند و در راستای خواست و مطالبه عموم حرکت کند

مازندمجلس: بهرام پارسایی نماینده شیراز و عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد صداوسیما، گفت: صدا وسیما جایگاه ملی خود را از دست داده و سیاسی و جناحی شده است.

 

او ادامه داد: صداو سیما در زمان های مختلف مستنداتی می سازد و یا مسایل دیگر نشان می دهد که ملی بودن و استقلال خود را از دست داده  و در مسیر یک جریان خاص در حرکت است.

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر یک نظر سنجی از عموم مردم شود خواهید دید که آنها هم به عملکرد صدا و سیما انتقاد دارند. اگر ما سخنی بگوییم شاید بگویند که سیاسی است اما مردم اشتباه نمی کنند. مضاف بر این برنامه‌های صدا و سیما نمی تواند مخاطب جذب کند و به همین دلیل بخش زیادی از مردم تمایل دارند که از رسانه‌های خارجی و تلویزیون های ماهواره‌ای استفاده کنند و برنامه‌های آنها را ببینند.

 

پارسایی گفت: صدا و سیما حتی در پخش فیلم و مستند و برنامه هایی که بتواند به جامعه نشاط دهد موفق عمل نکرده است و نمی بینم که برنامه خاصی برای بهبود این روند داشته باشند.

 

این نماینده مجلس با اشاره به پخش مستندات صدا و سیما، ادامه داد: دلایل متعددی در حال حاضر برای تحت فشار بودن و ناراحتی مردم مخصوصا در عرصه اقتصادی و فسادها وجود دارد، در این شرایط باید مردم را به حل مشکلات امیدوار کرد و نباید به یاس و دلخوری مردم دامن زد که بخش عمده آن بر می گردد به عملکرد صدا و سیما که انگار به منافع ملی دقت نمی کنند.

 

او در خصو راهکار بهبود عملکرد صدا و سیما، تاکید کرد: صدا و سیما باید واقع بین و واقع گرا باشد و واقعیات جامعه را مطرح کند و در راستای خواست و مطالبه عموم حرکت کند نه برای رضایت یک جناح وگروه خاص.

صدا و سیما مستند احزاب سیاست مجلس دولت