برگزیده ها
 رشد فضای دانشگاهی در مازندران مهم ترین دستاورد انقلاب

مازندمجلس: احمدی لاشکی گفت: تا پیش از انقلاب در بیشتر شهرهای استان مازندران به خصوص سه شهر نوشهر،چالوس و کلاردشت دانشگاهی وجود نداشت.

مازندمجلس: قاسم احمدی لاشکی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه پخته‌ترین تصمیمی که در طول 40 سال انقلاب اسلامی در چالوس و کلاردشت گرفته شد، چه بود، اظهار کرد: ایجاد شانیت برای این دو منطقه و تبدیل شدن آنها به فرمانداری، مهم‌ترین و پخته‌ترین تصمیمی بود که گرفته شد.

وی با بیان اینکه نوشهر، چالوس و کلاردشت در گذشته یک شهرستان محسوب می شدند، تصریح کرد: کلاردشت و چالوس امروز، دو شهرستان مستقل هستند این امر نشان می دهد انقلاب اسلامی آنها را به رسمت شناخت و در راستای ارائه خدمات بهتر این اتفاق رقم خورد.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حوزه نوشهر نیز دو روستای بزرگ بخش کجور که 68 آبادی را در بر می گیرد به شهر تبدیل شده است و این نیز به منظور خدمت رسانی بهتر به مردم، پس از انقلاب صورت گرفت.

احمدی لاشکی گفت: در حوزه شهرستان نوشهر گمرکات این شهر به عنوان حوزه نظارت گمرکات استان مازندران مطرح شد که این موضوع می تواند نوید خوبی برای ارتقای سطح بندر نوشهر و سطح تبادلات کالا باشد.

وی با بیان اینکه در گذشته اثری از دانشگاه در این سه شهرستان وجود نداشت، تاکید کرد: اما امروزه در این سه شهرستان دانشگاه های دولتی،آزاد، غیر انتفاعی،نظامی وجود دارد که فعال هم هستند.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این شهرها پس از انقلاب به عنوان شهرهای دانشگاهی مطرح شدند و امروز استعدادهای بزرگی از این نقاط در حال خدمت رسانی به کشور هستند.

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه در برخی حوزه ها ممکن است اشتباهاتی در تصمیم گیری روی داده باشد، یادآورشد: جدا شدن سه شهرستان از نگاه من شاید به عنوان یک تصمیم درست بوده است اما از دیدگاه بسیاری شاید به عنوان یک تصمیم نادرست محسوب شود.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در طول 40 سال خدمات بسیاری را در این سه شهرستان ارائه داد، تصریح کرد: ممکن است در سطح استان امتیازاتی را از این سه شهرستان گرفته و یا به ما نداده باشند و این موضوع ارتباطی به نظام ندارد بلکه به مدیریت سلیقه ای برمی گردد که در برخی ادوار انجام شده است.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه حوزه بهداشت و درمان در سه شهرستان جدی گرفته نشده است، گفت: آنچه امروز در این حوزه مشاهده می شود، شایسته این مردم نیست بنابراین معتقدم که در حوزه هایی مانند آموزش و پرورش ، آموزش عالی و امنیت و دیگر حوزه ها کارها خوب پیش رفت.

احمدی بیان کرد: در اکثر روستاهای سه شهرستان در گذشته هیچ خدماتی از جمله آب، برق و گاز دیده نمی شد و اکثر راه ها مال‌رو بود اما امروز همه روستاها دارای راه آسفالت هستند.

احمدی لاشکی انقلاب دانشگاه چهل سالگی انقلاب مازندران