برگزیده ها
حضور ۵۰ حزب اصولگرا در جلسه با جامعه روحانیت مبارز

مازندمجلس: دبیرکل حزب سبز ایران خبر داد که احزاب اصولگرا پنج‌شنبه گذشته، با اعضای جامعه روحانیت مبارز جلسه داشتند.

مازندمجلس: دبیرکل حزب سبز ایران خبر داد که احزاب اصولگرا پنج‌شنبه گذشته، با اعضای جامعه روحانیت مبارز جلسه داشتند و درباره وضعیت کشور و تغییرات اساسنامه جامعه روحانیت مبارز بحث و گفت‎وگو کردند.

حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به جلسه اصولگرایان و جامعه روحانیت مبارز، می‎گوید: پنج‌شنبه گذشته جلسه‎ای به میزبانی جامعه روحانیت مبارز با احزاب اصولگرا برگزار شد که جلسه بسیار خوبی هم بود.

کنعانی مقدم اضافه می‎کند: حدود ۵۰ حزب اصولگرا، از جمله احزابی که عضو جبهه ایستادگی، پیروان خط امام و رهبری و همچنین احزاب مستقل هستند، در این جلسه حضور داشتند.

وی در ادامه بیان می‎کند: در این جلسه، درباره آخرین وضعیت کشور و همچنین تغییرات جامعه روحانیت مبارز بحث شد. به‌تازگی جامعه روحانیت مبارز، اساسنامه‎ای را تدوین کرده ‎است و تغییراتی هم لحاظ کرده که آن‎ها این تغییرات را به نظرخواهی گذاشتند و احزاب اصولگرا درباره آن گفت‎وگو و ابراز نظر کردند. آیت‎الله موحدی کرمانی، رئیس و حجت‌الاسلام پورمحمدی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز هم در این جلسه حضور داشتند.

این فعال سیاسی اصولگرا پیش از این نیز گفته بود که جلسات شورای وحدت اصولگرایان با شتاب ادامه دارد و اصولگرایان، جامعه روحانیت مبارز را جریان اصلی در جبهه خود می‎دانند. به همین دلیل، هرچه بیشتر با هم هماهنگ شوند، بهتر است. در انتخابات آینده، جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نقش ویژه و تعیین کننده‎ای برای اصولگرایان دارد.

سابقه شکل‌گیری جامعه روحانیت مبارز به پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بازمی‌گردد. اساسنامه جامعه روحانیت مبارز در سال ۱۳۵۷ تدوین شد. در آذر ۱۳۵۸ به توصیه امام(ره) اساسنامه جدیدی تنظیم و بسیاری از بندهای اساسنامه پیشین حذف شد. ۲۹ مرداد ۱۳۷۵ نام این تشکل به «جامعه روحانیت مبارز استان تهران» و اواخر آذرماه سال جاری به «جامعه روحانیت مبارز کشور» تغییر یافت.

جامعه روحانیت مبارز احزاب اصولگرایان حزب سبز ایران